آخرین خبرها

استفاده بشار اسد از سلاح های شیمیایی از سوی مجامع بین المللی حقوق بشری تایید شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
استفاده بشار اسد از سلاح های شیمیایی از سوی مجامع بین المللی حقوق بشری تایید شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رژیم جنایتکار بشار اسد همچنان به استفاده از سلاح شیمیایی بر علیه مردم بیگنا ادامه می دهد. رژیم اسلامی ایران نیز به عنوان حامی اصلی بشار اسد به حمایت های خود از این جنایات ادامه می ده و دولت روحانی نیز کمک های مالی و نظامی خود را به دولت بشار اسد افزایش داده است. هفته گذشته نیروهای بشار اسد بار دیگر بر علیه مردم بیگناه حومه دمشق از سلاح های شیمیایی استفاده کردند. یگ گروه حقوق بشری استفاده از اسن سلاح ها بر علیه مردم بیگناه را تایید کشده است.

به گزارش گوناز تی وی، یک گروه بین‌المللی حقوق بشر امروز، سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه اعلام کرد که شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر آنکه ارتش سوریه ماه گذشته از گاز سمی کلر در منطقه شورشیان سوریه استفاده کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر نیویورک مدعی شد که نیروهای خارجه وابسته به بشار اسد احتمالاً از گاز کلر در سه منطقه در شمال سوریه در اواسط آوریل استفاده کردند.

در این گزارش آمده است: شواهد نشان می‌دهد که بالگردهای دولت سوریه بمب‌هایی را که در سیلندرهای گاز کلر پنهان شده بود به سه منطقه پرتاب کردند. این حملات از ماده شیمیایی صنعتی به عنوان سلاح استفاده کردند.

دیده‌بان حقوق بشر ادامه داد که شهادت شاهدان ماجرا نشان می‌دهد که کپسول‌های کلر درون بشکه‌های حاوی مواد خام منفجره پنهان شده بود.

روز جمعه 4 آوریل مخالفان سوری با پخش تصاویر ویدیویی از برخی آسیب دیدگان مواد شیمیایی بار دیگر نیروهای اسد را به بکارگیری سلاح شیمیایی علیه مناطق مسکونی در حومه دمشق متهم کرده بودند.  دفتر اطلاع رسانی مخالفان سوری که این تصاویر را پخش نموده، گفت که ارتش اسد شب پنجشنبه وبامداد روز جمعه منطقه "جویبر" را با اسلحه شیمیایی هدف قرار داد. در تصاویری که مخالفان آنها را در اختیار رسانه ها قرار داده اند مردی را نشان می داد که بر اثر استنشاق گاز سمی بیهوش شده و به سختی نفس می کشد. پزشکان مستقر در منطقه جویبر گفته اند که این فرد و افراد دیگری بر اثر کاربرد اسلحه شیمیایی از نوع گازهای سمی بیهوش شده اند.

سال گذشته، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک مصاحبه تلویزیونی برای نخستین بار شخصا اعتراف کرد که رژیم دمشق سلاح شیمیايی در اختیار دارد.

این در حالیست که رژیم سوریه تا پیش از ماه سپتامبر در اختیار داشتن تسلیحات شیمیایی را انکار می کرد.

بشار اسد که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا مصاحبه می کرد، گفت، نابود کردن سلاح شیمیایی سوریه از نظر تکنیکی کاری بسیار دشوار است که یک سال وقت می برد و همچنین یک میلیارد دلار هزینه دارد.

بشار اسد تاکنون جنایت های غیر انسانی بی شماری را بر علیه مردم بیگناه سوریه مرتکب شده است. در تمام این جنایات، رژیم اسلامی ایران به عله حمایت های بی شائبه از دولت سوریه، در مظان اتهام قرار دارد.

 در قتل عام مردم بی گناه حومه دمشق در حمله شیمیایی رژیم اسد توسط ارتش سوریه که در آن رژیم ایران سهم کثیری داشت، 1429 نفر که اکثر آن ها را کودکان و زنان تشکیل می دادند جان باختند. اسد در شهریور ماه سال جاری طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا به داشتن سلاح های شیمیایی اعتراف کرد.

در دسامبر 2011 نیز هنگامی که مقامات اتحادیه عرب خود را برای سفر به سوریه و نظارت بر طرح صلح آماده می کردند، فعالان سوری گزارش دادند که نیروهای نظامی روستایی در شمال سوریه و در استان ادلیب به نام جبل الزاویه را محاصره کرده و 100نفر را کشته اند. نیرو های ارتش سوریه در این حمله با راکت و گلوله های تانک تلاش می کردند افرادی را که از ارتش فرار کرده و به این روستا پناهنده شده بودند، بکشند. رامی عبدالرحمن گزارشگر حقوق بشر سوریه این حمله را قتل عامی سازمان یافته و یکی از خونین ترین روز های انقلاب سوریه نامید.

در تاریخ 25 مه 2012 نیز 108 نفر از جمله 49 کودک و 34 زن در شهر حوله در یک روز کشته شدند. ابتدا ارتش سوریه این منطقه را بمباران کرد و سپس شبه نظامیان طرفدار اسد از روستایی در نزدیکی حوله به آنجا حمله کردند و دست به قتل عام زدند.

علی رغم این جنایت ها، حسن روحانی در 6 آذر ماه سال گذشته با بشار اسد به طور تلفنی صحبت نمود و بر ادامه حمایت های ایران از دولت جنایتکار سوریه تاکید کرد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read