آخرین خبرها

در دیدار رسمی از ژاپن: نتانیاهو خواستار تداوم تحریمهای ایران شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 در دیدار رسمی از ژاپن: نتانیاهو خواستار تداوم تحریمهای ایران شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اسرائیل و ژاپن دو کشوری هستند که همواره از برنامه های اتمی ایران و کره شمالی ابراز نگرانی کرده اند،در این باره دو کشور اسرائیل و ژاپن با گسترش روابط سعی در منحل کردند برنامه های ضدبشری همسایگان جنگ طلب خود هستند . 

به گزارش گوناز تی وی به نقل از رادیو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، به دولتمردان ژاپن گفت همانگونه که شما با خطر از ناحیه رژیم کره شمالی روبرو هستند، اسرائیل نیز با مخاطرات از ناحیه برنامه هسته ای ایران مواجه است، و باید با آن دست و پنجه نرم کند.

نتانیاهو تاکید کرده است که باید تحریم بر علیه ایران از طرف جامعه جهانی تشدید گردد،زیرا خطر بزرگی همه جهان را تهدید می کند .

نتانیاهو در سخنرانی برای اعضای پارلمان ژاپن در توکیو گفت:"وجه مشترک ژاپن و اسرائیل پیشرفت های خیره کننده اقتصادی و توانایی های عظیم دو کشور در امور تکنولوژی پیشرفته است اما ژاپن و اسرائیل در یک مسئله دیگر نیز با یکدیگر شریک هستند، و آن اینکه هر دو کشور ما با تهدیدها از ناحیه حکومت هایی خطرناک روبرو هستند".

نخست وزیر اسرائیل، حکومت کمونیستی کره شمالی و همزمان حکومت اسلامی ایران را دو رژیم مشابه و حکومتهای «سرخ و شرور» نامید که طی همکاری با هم، و از راه وحشت افکنی می خواهند دیدگاه های خود را تحمیل کنند.

مقام ارشد اسرائیلی همزمان خطاب به پارلمان و حکومت ژاپن خاطرنشان کرد: "ما نیز در برابر آنها (کره شمالی و ایران)، مشعل دوستی و مشترک اسرائیل و ژاپن را بلند کرده ایم."

 با این حال علی رغم حساس بودن شرایط کنونی برای ایران و علی رغم تاثیر مخرب تحریم ها بر اقتصاد این کشور، مقامات ایرانی بارها بر ادامه غنی سازی بیست درصدی تاکید کرده اند. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی قبلا" به خبرنگاران گفته بود که توقفی در روند تولید اورانیوم 20 درصد غنی شده درایران صورت نگرفته است. وی اذعان داشته بود: "اورانیوم 20 درصد و صفحات سوخت در کشور تولید و ساخته می‌شوند و هیچ توقفی در روند تولید آنها صورت نگرفته است."  به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  قبلا هم توقفی در روند غنی سازی اورانیوم روی نداده بود".

به نظر می رسد گره بیست درصدی بحران اتمی یران با اصرار طرف غربی مبنی بر تعلیق غنی سازی 20 درصدی و تاکید ایران برای ادامه آن پتانسیل حل شدن تا 2 ماه آینده را نداشته باشد. امری که بیش از هرچیز به تشدید تحریم ها و در نتیجه افزایش فشارها بر مردم فقیر ایران خواهد انجامید.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read