آخرین خبرها

60 درصد از معادن اردبیل تعطیل و مابقی نیز بهره وری ندارند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 60 درصد از معادن اردبیل تعطیل و مابقی نیز بهره وری ندارند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:رکود اقتصادی در ایران از یک طرف و سیاستهای تبعیض آمیز و عدم اختصاص اعتبار لازم به مناطق غیر فارس از طرف دیگر، باعث شده است که اردبیل تبدیل به یکی از محرومترین مناطق جغرافیای ایران شود. استان اردبیل با وجود آب و هوای مساعد و منابع و معادن فراوان در حالی به فقیرترین منطقه تبدیل شده است که مناطق کویری فارس نشین روز به روز پیشرفت کرده و آباد می شوند. سیاست عقب نگه داشتن آذربایجان جنوبی سبب شده است که اندک صنایع و معادن موجود نیز در این منطقه تعطیل یا ورشکست شوند. در این زمینه اخبار تازه ای منتشر شده است.

به گزارش گوناز تی وی؛معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل دیروز دو شنبه 22 اردیبهشت از تعطیلی 60 درصد معادن استان خبر داد.

نظری در جلسه در کارگروه اقتصادی استان اظهار کرد: 40" درصد مابقی در تولید سنگ‌های لاشه فعالیت دارند. دو مرکز اصلی از 20 مرکز مهم معادن فلزی کشور در استان اردبیل وجود دارد که در صورت بهره برداری این مراکز، استان رشد خواهد کرد."

وی افزود: "عدم شناخت مدیران واحدهای صنعتی با شیوه‌های صحیح مدیریتی عامل اصلی مشکلات واحدهای صنعتی استان است. بعضی از واحدها مشکل تامین اعتبارات بانکی دارند که با رفع این مشکلات می‌توان در جهت توسعه واحدهای صنعتی اقدام کرد."

معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: "اولویت ما باید رفع مشکلات واحدهای صنعتی موجود و جلوگیری از تعطیلی این واحدها باشد."

محمدباقر بهشتی خاطرنشان کرد: "حمایت از سرمایه گذاران فعلی و تشویق آنها برای تولید بیشتر و در نهایت توسعه اقتصادی استان باید از اولویت کاری ما باشد."

همچنین دوشنبه 22 اردیبهشت ماه  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز گفته است: "در حال حاضر 126 واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل تعطیل است."

یشتر نیز یک مقام مسوول در اردبیل خبر داده بود که بیش از 80 درصد پروژه های صنعتی این استان متوقف شده و هیچ پیشرفتی ندا شته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل روز چهار شنبه 27 فروردین در گفتگو با خبرنگاران گفته بود که فقط 20 درصد پروژه های صنعتی استان اردبیل پیشرفت داشته اند.

همچنین مقامات محلی به تازگی از پایین بودن سرانه صادرات استان اردبیل تا یک سوم متوسط کشوری خبر داده بودند.

گفتنی است حکومت ایران میلیاردها دلار از بیت المال را در راستای اهداف توسعه طلب خود در کشورهایی همچون سوریه و عراق و لبنان هزینه می کند. از طرف دیگر در پی سیاستهای مرکز گرا و نژادپرستانه، مناطق فارس نشینی همچون اصفهان و یزد و شیراز را آباد کرده و مناطق غیر فارس نشین را روز به روز ویرانتر می مکند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read