آخرین خبرها

ایران:جلوگیری از باردای جرم شناخته شود !

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 ایران:جلوگیری از باردای جرم شناخته شود !

Gunaz.tv

گوناز تی وی:یکی از مراجع تقلید تشیع به نام مکارم شیرازی در اظهار نظری خواستار این شده است که هرگونه جلوگیری از بارداری در ایران جرم قابل تعقیب شناخته شود.

به گزارش گوناز تی وی،پنج شنبه 11 اردیبهشت،این مرجع تقلید شیعه در دیدار با وزیر بهداشت ایران توصیه هایی مبنی بر راهکارهای افزایش جمعیت به وزیر بهداشت کرده است و خواستار تلاش هرچه بیشتر وزارت بهداشت برای این امر شده است .  

این مرجع تقلید افزایش جمعیت در شرایط فعلی را "مسأله مهمی" اعلام کرده و گفته است "سیاست کاهش جمعیت مطابق میل خیلی‌ها بود که می‌خواستند راحت‌تر زندگی کنند" و به همین دلیل زود اثر کرد.

حال اینکه این مرجع تقلید تشیع چه مشکل عظیمی با "راحت تر زندگی کردن" خیلی ها داشته نکته مبهمی میتواند باشد که بیشتر میتواند از اصول اولیه ولایت فقیه سرچشمه بگیرد .

وی ادامه داده است است که "بار‌ها به من نوشتند که چرا سخن از افزایش جمعیت می‌زنید و باید ابتدا کار و وضعیت اقتصادی را درست کنید و سپس جمعیت را افزایش دهید".

پاسخ او به این نوشته‌ها این بوده که "این سخنان را می‌گوییم و به مسئولان هم درباره کار و مسائل اقتصادی کمک می‌کنیم".

برخلاف ادعاهای این مرجغ تقلید فساد مالی نزدیکان رهبری و روحانیون مختلف در ایران آشکار بوده و چه بیشتر حق و حقوق و سرمایه های کشور ایران به صندوق روحانیون ریخته میشود .

این مرجع تقلید کنترل جمعیت را دامی دانسته که برای مملکت گذاشته شده است. طبق این تفسیرات مکارم شیرازی زندگی راحت مردم،دامی برای مملکت محسوب می شود !!

سبحانی ٬ از مراجع تقلید قم نیز پیش‌تر گفته بود:"باید ابزار سبب کاهش جمعیت از مراکز درمانی جمع آوری شود".

این در حالی است که برخی ابزارهای جلوگیری از بارداری هم اکنون مهم ترین ابزار برای جلوگیری از انتقال ویروس هایی چون ایدز نیز می باشد و جمع آوری این ابزارها جدا از امر بارداری،سلامت خیل عظیمی از جامعه را تهدید خواهد کرد !

این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از "تحدید" جمعیت در زمان تحریم‌ها و توزیع رایگان ابزار جلوگیری از بارداری انتقاد و از "کاهش رشد جمعیت شیعیان" در برخی استان‌ها ابراز نگرانی کرد !

لازم به ذکر است به نظر می‌رسد دولت ایران می‌‌خواهد از همه امکانات موجود برای بالابردن نرخ باروری استفاده کند. در این مسیر محدود کردن وسایل پیشگیری از بارداری مانند کاندوم و قرص‌های ضد بارداری از اولین اقداماتی بوده که در خانه‌های بهداشت انجام شده است.این مسئله ضربه محکمی به پیکر سلامت مردم خواهد زد و باید در آینده ای نزدیک شاهد افزایش قابل تامل بیماری های ویروسی چون ایدز بود .

 گفتنی است به تازگی نیز مجلس ایران یک فوریت طرحی را برای مجازات کسانی که به نوعی باعث کاهش فرزند‌آوری می‌شوند، تصویب کرده است. در صورت رای آوردن این طرح در صحن علنی، اقدام کنندگان به سقط جنین، عقیم‌سازی مانند وازکتومی و هرگونه تبلیغات درباره تحدید موالید و کاهش فرزندآوری مجازات می‌شوند.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read