آخرین خبرها

گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای آیت مهرعلی بیگلو و وخامت حال ایشان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 گذشت نوزده روز از اعتصاب غذای آیت مهرعلی بیگلو و وخامت حال ایشان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در حالی آیت مهرعلی بیگلو از فعالان ملی آذربایجان نوزدهمین روز از اعتصاب غذای خود را سپری می کند که اخبار رسیده حاکی از وخامت حال ایشان در زندان مرکزی تبریز می باشد.

به گزارش گوناز تی وی؛ آیت مهر علی بیگلو که از تاریخ 26 فروردین در اعتراض به رفتارهای غیر قانونی مقامات قضایی و امنیتی با زندانیان سیاسی و خانواده آنان دست به اعتصاب غذا زده است امروز 13 اردیبهشت ماه در حالی نوزدهمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می کند که اخبارهای رسیده حاکی از ضعف شدید جسمانی وی می باشد. بر اساس گزارشهای رسیده این فعال ملی و مدنی آذربایجانی در پی اعتصاب غذا بسیار لاغر و دچار درد معده شدیدی شده است.

آیت مهرعلی بیگلو سال پیش نیز به دلیل اعتصاب غذای 28 روزه و همچنین مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در بازداشتگاه اداره اطلاعات دچار ضعف شدید جسمی شده بود بدین جهت با ادامه اعتصاب غذا و عدم توجه مسولین مربوطه احتمال وخیمتر شدن وضعیت جسمانی وی بسیار بالاست.

شایان ذکر است آیت مهرعلی بیگلو که بارها به دلیل فعالیتهای خود در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان دستگیر و حبس شده است، در دی ماه سال 91 به همراه بهبود قلیزاده، محمود فضلی، لطیف حسنی و شهرام رادمهر به دستور حسن هاشم زاده، قاضی مشهور ناقض حقوق بشر  توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر و در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 9 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. رای شعبه سوم نیز در شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی تایید شد. این فعالین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه دست به اعتصاب غذا زدند اما مسولان قضایی آنان را به زندان رجایی شهر تبعید کرده و پس از چند ماه به زندان مرکزی تبریز بازگرداندند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read