آخرین خبرها

مخزن بدبوی فاضلاب در ورودی آذربایجان غربی مسافران و ساکنین را آزار می دهد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مخزن بدبوی فاضلاب در ورودی آذربایجان غربی مسافران و ساکنین را آزار می دهد

Gunaz.tv

گوناز تی وی:ورودی هر منطقه ای به عنوان یکی از چشم اندازهای مهم هر شهر و منطقه ای اهمیت بسیار بالایی برای مسافران و گردشگران و مردم ساکن در آن دارد که بسیاری از اوقات نمادی از شهر را در همان ورودی شهر به نمایش می گذارد . ورودی شهرها در آذربایجان جنوبی همواره مورد بحث بوده است زیرا هیچ شهری در آذربایجان جنوبی دارای ورودی مناسب و جذابی نیست .

به گزارش گوناز تی وی به نقل از اروم نیوز، ميانگذر شيد كلانتري اروميه اصلي ترين معبر ورودي آذربايجان غربي از سمت آذربايجان شرقي است اما شرايط نامناسب اين ميانگذر از نظر فراهم نكردن چشم انداز زيبا و از طرفي بوي تعفن فاضلاب در آن موجب آزردگي بسياري از مسافران و حتي مردم منطقه شده است.

 این مسیر در حالیکه ورودی آذربایجان شرقی به غربی نیز محسوب میشود اما یکی از محورهای اصلی مسافران خارجی که به تورکیه سفر می کنند نیز می باشد که وضعیت نامناسب ورودی بسیار تاسف بار و برای مسافران آزار دهنده است .

طبق آمارهای موجود معادل گذر 6 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافربری در ایام نوروز در این مسیر گزارش شده است که نارضایت بسیاری از آنان از اوضاع ورودی آذربایجان غربی نیز بسیار قابل پیش بینی است .

 مدير كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان غربي در باره آلاینده های این منطقه اعلام کرده است که جاري شدن فاضلاب شهرك هاي صنعتي شماره يك و دو اروميه به نهر كنار ميانگذر شهيد كلانتري اورمیه باعث شده است تا بوي آن باعث آزار تك تك مترددين از اين پل شود كه البته اين مشكل چندين سال است كه وجود دارد و رفع آن بي نتيجه مانده است.

این مسئول اضافه كردكارخانه هاي عامل اين بوي تعفن بعنوان واحدهاي آلاينده معرفي شده و هرسال مبالغ كلاني بعنوان جريمه از آن ها دريافت مي شود ولي گويا جريمه ها راه چاره اي براي مجبور شدن آن به كاهش ميزان آلايندگي هايشان نشده است.

این مشکل چندین سال است در ورودی آذربایجان غربی وجود دارد و اعتبارات خاصی برای مبارزه و حل این مسئله از سوی دولت ایران اعطا نشده است،و طبق اعتراف مسئولین برخی راهکارها چون جریمه کردن کارخانجات آلوده کننده نیز تاکنون کارساز نبوده است .

لازم به ذکر است در سال های اخیر برخی نمایندگان شهر اورمیه در این باره اعتراضاتی را مطرح کرده و خواستار اختصاص بودجه و امکانات لازم برای مبارزه با این معضل شده اند که تاکنون گامی برای مرتفع کردن آن برداشته نشده است و با گذشت چندین سال همچنان مسئولین از کمبود اعتبارات ناله می کنند .

گفتنی است بسیاری از شهرهای آذربایجان جنوبی وضعیت مذکور را دارند و حتی ورودی شهر زنجان وضعیتی نامناسب تر را داراست . با این حال هرگز نه مسئولین به شکلی جدی به دنبال رفع این مسائل هستند و نه دولت ایران گامی برای این مسئله برداشته است .

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read