آخرین خبرها

فریبکاری جدید حکومت ایران برای انصراف مردم از دریافت یارانه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 فریبکاری جدید حکومت ایران برای انصراف مردم از دریافت یارانه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حکومت ایران با به بازی گرفتن احساسات مردم، قصد آن را دارد که دست به اقدامات جدیدی بزند تا مردم را از دریافت یارانه منصرف سازد. اشتراک مردم در بخشهای محیط زیست، سلامت، آموزش و ... بهانه ای شده برای دولت که مردم را متقاعد کند که یارانه نگیرند.

به گزارش گوناز تی وی؛ مشاور معاون اجرایی روحانی از برنامه های جدید حکومت برای افزایش انصرافی های یارانه ای خبر داده و گفت: بر اساس طرح جدید، مردم می توانند مدت زمان انصراف خود از دریافت یارانه نقدی را تعیین کنند و البته حکومت نیز بر طبق همان انتخاب، در واریز یارانه نقدی عمل خواهد کرد.

محسن بهرامی اعلام کرد: حکومت بنا دارد تا به صورت مجدد با تشکیل نوعی دیگر از کمپین و ایجاد تشکل هایی مثل میهن یاران محیط زیست، میهن یاران آموزش و یا میهن یاران سلامت، بار دیگر از مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی دعوت کند. وی همچنین گفت: در عین حال، مردم می توانند یارانه خود را برای مدتی کوتاه و مشخص یا همیشه، به این امور اختصاص دهند و برای مدتی کوتاه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

حال حکومت قصد دارد مجدداً با تبلیغات رسانه ای و بازیهای فریبکارنه سیاسی با احساسات مردم بازی کند تا این طرح را پخته و آماده سازد. هدف حکومت این است که با خیریه تعریف کردن این امور، احساسات و عواطف مردم را بر انگیخته و شاهد انصراف تعداد بیشتری از مردم به نفع این امور باشد و حکومت بتواند در عدم پرداخت یارانه نقدی به مردم موفق شود.

حکومت ایران برای رسیدن به آمار انصرافی مردم از یارانه به بیش از 10 درصد دست به هر فعالیتی که می توانست زد. سوء استفاده از رسانه ها، هنرمندان، ورزشکارن و ... و حتی اقدام به تهدید و توهین و تشویق مردم پرداخت.

تهدید به این که به کسانی که یارانه خواهند گرفت، وام تعلق نخواهد گرفت و سعی به تثبیت این ذهنیت کرد که کسانی که یارانه خواهند گرفت، خانواده ای در سطح پایین معیشیتی هستند. لذا از طریق رسانه ها با فرهنگ سازی های غیر اخلاقی که در خیلی موارد شباهت های زیادی به توهین داشت، مردم را به عدم دریافت مبلغ یارانه ترغیب کرد.

مردم که به واسطه مشکلات اقتصادی روزافزون که حاصل نتیجه فعالیتهای غلط حکومت ایران می باشد، در رنج و عذاب هستند، نتوانستند که از گرفتن یارانه انصراف دهند. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در تاریخ 3 اردبیبهشت 1393 اعلام کرد که انتظار حکومت، انصراف 7 تا 8 میلیون نفر بود اما تنها 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه انصراف دادند.

حکومت ایران که همیشه چشم طمع به جیب مردم داشته، اکنون نیز قصد دارد تا با فریبکاری و بازی با احساسات مردم، آنان را از دریافت یارانه منصرف کند.

حکومت که به واسطه سیاست های جاه طلبانه با هزینه کردن خود سرانه سرمایه های هنگفت در عرصه بین الملل و داخلی مانند ارسال پول و سلاح به سوریه ، عراق، حزب الله، افغانستان و تازگی ها اکراد عراق و همچنین داشتن اختلاص های کلان داخلی بین مسئولان حکومت، با کسری بودجه در پرداخت یارانه ها شده است.

در کنار آن، اقتصاد جغرافیای موسوم ایران به سبب تحریم شدن حکوت ایران در نتیجه اقدامات تروریستی و دستیابی به بمب اتمی و...، فلج گردیده است و در کنار آن نیز به بهانه های فرار از تحریم، جیب عوامل حکومتی به واسطه پولشویی و فروش نفت از طریق شرکتهای خصوص حکومتی پر شده است. همین امر باعث تورم اقتصادی و گرانی و ... گردیده است. حکومت ایران نیز این فشارها را به مردم تحمیل می کند و حال چشم طمع نیز به یارانه های مردم دوخته است.

گوناز تی وی

B.Y

اخبار منتخب

Most Read