آخرین خبرها

دو تن از فعالان سیاسی الاهواز به 6 سال حبس محکوم شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 دو تن از فعالان سیاسی الاهواز به 6 سال حبس محکوم شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: دو تن از فعالان سیاسی عرب الاهواز از سوی شعبه 3 دادگاه انقلاب الاهواز به ریاست قاضی " بارانی" به 6 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش گوناز تی وی؛ علی سیاحی فرزند غانم، ۲۹ ساله، متأهل، از اهالی شهر حمیدیه و عماد منابی ٣٧ ساله فرزند سبهان، متاهل و دارای یک فرزند، هردو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عوامل خارج از جغرافیای موسوم ایران از سوی شعبه ٣ دادگاه انقلاب الاهواز محاکمه شدند. قاضی “بارانی” حکم ۳ سال حبس در زندان کارون را برای علی سیاحی و ۳ سال حبس در زندان دزفول را برای عماد منابی صادر کرده است.

این دو فعال عرب آخرین بار در فوریه ۲۰۱۴ توسط اداره اطلاعات احواز بازداشت شده اند. پس از بازداشت مدت چند هفته را در بازداشتگاه اطلاعات زیر سخت ترین شکنجه ها سپری کرده اند. اداره اطلاعات در مدت بازداشت این فعالان عرب سعی کرده است تا به صورت غیر قانونی با پرونده سازی علیه آنها، احکام سنگینی برای آنها رقم بزند.

علی سیاحی و عماد منابی از فعالان شهر حمیدیه هستند که به دلیل فعالیتهای سیاسی - مدنیشان سابقه چند بار بازداشت را دارند. این دو فعال عرب طی سالهای ٢٠١٢ و ٢٠١٣ چند بار بازداشت شده وبه قید وثیقه آزاد شده بودند. هفته گذشته آنها جهت سپری کردن محکومیت ۳ سال حبس به زندان فرستاده شده اند.

شایان ذکر است که برادر عماد منابی، علی منابی است که در سال ۲۰۰۱ بازداشت شد. وی به اتهام محاربه باخدا و اقدام علیه امنیت ملی، به ۲۵ سال حبس در زندان جیرفت کرمان محکوم شد.

گوناز تی وی

Y.A.

اخبار منتخب

Most Read