آخرین خبرها

استخراج از اولین معدن طلای ابهر آغاز شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
استخراج از اولین معدن طلای ابهر آغاز شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر گفت: استخراج از اولین معدن طلا در منطقه چرگر آغاز شد.

به گزارش گوناز تی وی؛ ابوطالب افشار اعلام کرد، مجوز استخراج از چهار معدن در شهرستان ابهر صادر شده که شامل یک معدن طلا و سه معدن سیلیس است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر 49 معدن در شهرستان ابهر داری مجوز بهره برداری هستند که همه این معادن فعال می باشند.

افشار با اشاره به مواد معدنی موجود این منطقه گفت: ابهر دارای تنوع بسیار خوبی در زمینه مواد معدنی است که بیشتر آن شامل سیلیس، تراورتن، کائولین، خاک صنعتی، آهن و دولومیت است.

در پایان نیز با بیان اینکه دسترسی به راه های ارتباطی یکی از ضروریات فعالیت معدنی است گفت: نزدیکی و دسترسی شهرستان ابهر به جاده و وجود راه های روستایی، ترانزیت حمل و نقل مواد معدنی به مقصد هدف به خوبی صورت می گیرد.

شایان ذکر است که منظور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر از مقصد هدف جایی نیست جز مراکز بزرگ صنعتی و تبدیلی که در مناطق فارس نشین مستقر هستند.

شهرستان ابهر در استان زنجان یکی از شهرهای آذربایجان جنوبی است که به دلیل نبود مراکز صنعتی و توسعه اقتصادی منطقه، از روی ناچاری اقتصادی مبتنی بر کشاورزی دارند. علی رغم پتانسیل های فراوان طبیعی، به دلیل عدم ایجاد صنایع تبدیلی به بحران بیکاری دچار گردیده است. پیگیریهای مردم منطقه در این رابطه بی ثمر بوده و تغییری در اوضاع اقتصادی منطقه نشده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با عدم استقرار صنعت پایدار متعلق در این منطقه باعث بیشتر شدن نرخ بیکاری و رکود اقتصادی شده است.

شهرستان ابهر از محرومیت بحرانی در بیکاری، عدم توسعه اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزش، راه های مواصلاتی روستایی و شهری، آب شرب بسیاری از روستاها و ..... در عذاب است. حکومت ایران نیز در راستای سیاست های ضد آذربایجانی خود به این محرومیت منطقه هیچ اعتنایی نمی کند.

محرومیت تحمیلی منطقه از یک طرف و غارت ذخایر غنی و نابودی طبیعت زیبای آن از طرف دیگر باعث مهاجرت روز افزون جوانان و مردم منطقه گردیده است.

حال با تجربه ای که در معدن های طلای آغ دره تیکان تپه ( تکاب) داشتیم، انتظار تکرار آن برای مردم ابهر را نیز خواهیم داشت.

تجربه ای که نشان داده استخراج طلای منطقه و ترانزیت آن به مناطق فارس نشین و بهره گیری از سود آن در جهت توسعه و آبادانی مناطق فارس نشین و در مقابل عوارض استخراج معدن از جمله نشست سیانور و غارت و چپاول ذخایر و نابودی طبیعت زیبای منطقه تحویل مردم آذربایجان جنوبی است.

گوناز تی وی

B.Y

اخبار منتخب

Most Read