آخرین خبرها

حمید رسایی نماینده مجلس: ظریف با وندی شرمن رابطه خصوصی دارد!!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 حمید رسایی نماینده مجلس: ظریف با وندی شرمن رابطه خصوصی دارد!!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: با تقویت احتمال توافق نهایی بین قدرتهای غربی با ایران و احتمال عقب نشینی کامل و رذیلانه ایران از مواضع هسته ای خود، برخی از جریانات محافظه کار در ایران تلاش میکنند تا با جوسازی مانع این توافق شوند. نیروهای نظامی سپاه و افراد تندرو وابسته به مصباح یزدی و نزدیک به خامنه ای در چند روز اخیر به مذاکرات هسته ای اعتراض کرده و خواهان توقف آن شده اند. البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند خامنه ای با عقب نشینی موافق بوده و اعتراضات صرفا مصرف داخلی دارد. در آخرین مورد از اعتراضهای محافظه کاران حمید زسایی نماینده مجلس از ارتباط خصوصی ظریف با وندی شرمن سخن گفته است.

به گزارش گوناز تی وی؛ امروز یک شنبه 24 فروردینحمید رسایی در نطق میان دستور بار دیگر به مذاکرات هسته ای حمله کرد. او از اعلام بن بست در توافق ژنو آغاز کرد و با ادعای روابط خصوصی وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه امریکا نطقش را به پایان رساند.

بنابه گزارش رسانه های حکومتی این نماینده مجلس، در نطق خود گفت دولت "با امتیازهای متعددی که داده و امتیازات حداقلی ای که ستانده، سبب جری شدن دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی شده تا جایی که جبهه استکبار هر روز با ادعایی تازه نه تنها توهینی جدید می کند که در مقابل انفعال مدیران سیاست خارجی، یک گام به پیش می نهد."

او همچنین دولت را متهم کرد " با انفعال در برابر این زیاده خواهی ها تلاش می کند تا توافقنامه ژنو را به سرانجام برساند و به زعم خود تحریم ها را بردارد و گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند. همین نکته سبب شده تا جبهه استکبار، سیاست تحقیر و تحمیل را در پیش بگیرد."

او در ادامه افزود: " در حالی که توافقنامه ژنو به بن بست رسیده و بدون تردید به دلیل برخورداری این متن از واژه های کش دار و مبهم و به دلیل متناقض بودن آن با برخی معاهدات بین المللی از جمله معاهده NPT که استفاده صلح آمیز و غنی سازی در مصارف صلح آمیز را حق تمامی اعضا از جمله ایران می داند و به دلیل خوی استکباری 5+1 و زیاده طلبی های آنها بدون شک به مرحله نهایی نخواهد رسید."

رسایی همچنین دولت را متهم کرد که تلاش می کند در "قالب تبلیغات و هیاهو و بستن دهان منتقدان و توقیف نشریات منتقد از جمله هفته نامه 9 دی" القا کند که توافق ژنو پیروزی بزرگی است. رسایی هم چنین گفت که "نرمش غیر قهرمانانه" دولت یازدهم موجب شده که فشار غربی ها افزایش یابد . او همچنین مدعی شد دولت در توافقنامه ژنو "28 امتیاز داده و 8 امتیاز گرفته که این امتیازات از نظر کیفیت نیز با هم قابل مقایسه نیست."

این عضو جبهه پایداری در ادامه نطقش چند سوال مطرح کرد:

"آیا می دانستید که بر اساس توافقنامه ژنو تمام تحریم های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا که به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم وضع شده، همچنان باقی می ماند!

آیا می دانستید که بر اساس توافقنامه ژنو دولت ایران تعهداتی بیش از معاهده NPTرا پزیرفته و بر این اساس از پس باید با تعریف طرف مقابل فعالیت هسته ای خود را تنظیم کنیم!

آیا می دانستید که ایران بر اساس این توافقنامه پذیرفته که قطعنامه های شورای امنیت را به شکل رضایت بخشی به سرانجام برساند! و بر اساس یکی از موارد این قطعنامه ها ایران باید موشک های دوربرد خود را برچیند!

آیا می دانستید که یکی از مطالبات این قطعنامه ها توقف فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک است!

آیا می دانستید که تاکنون هیچ مبلغی از اموال جمهوری اسلامی که وعده داده شده بود به حساب جمهوری اسلامی واریز نشده!"

او پس از طرح ای سوال ها نتیجه گرفت به همین دلیل است که طرف ایرانی خواسته مذاکرات "محرمانه" بماند. او در ادامه اعلام کرد:"گاهی نیز ما محتوایی را محرمانه نگه می داریم تا دوست از جزئیات آن مطلع نشود به دلیل این که در صورت اطلاع دوست از این محتوای بد، قطعا یا عصبانی می شود و یا ناراحت. توافقنامه ژنو و جزئیات آن دقیقا به همین دلیل محرمانه نگه داشته شده چون این توافقنامه به نفع ملت ایران نیست و در صورت اجرایی شدن با تفسیری که طرف غربی دارد و در متن توافقنامه اجازه اعمال این تفسیر به او داده شده، قطعا استقلال کشور به خطر می افتد."

رسایی در ادمه ضمن متهم کردن ظریف به داشتن رابطه خصوصی با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا افزود: " نماینده آمریکا وندی شرمن ادعا میکند که ظریفانه به آقای ظریف نزدیک شده و آنها در مذاکرات همدیگر را به نام کوچک صدا می کنند و گاهی درباره مسائل خصوصی با یکدیگر سخن می گویند."

او با ذکر برخی اختلاف ها در مذاکرات ایرن و گروه 5+1 آن ها دلیل بر ادعای به بن بست رسیدن این توافق ذکر کرد و گفت: "زیاده طلبی های طرف غربی و سوءاستفاده های آنها از این متن غیرحقوقی و مبهم و مطالبات مداخله جویانه طرف مقابل از جمله ورود آنها به مباحث موشکی، منع تحقیقات و پیشرفت هسته ای در کنار طرح درخواست های نامشروع و غیر انسانی به عنوان مطالبات حقوق بشری و نامشروع دانستن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و در آخرین مرحله عدم صدور ویزای نماینده جمهوری اسلامی در مقررسازمان ملل، همه و همه نشان می دهد که توافقنامه ژنو به بن بست رسیده و عملا ما با آنها نمی توانیم به توافقی برسیم."

از دیگر اقدام های مخالفان مذاکرات هسته ای جمع آوری امضا علیه این توافقنامه و هم چندین نامه به رییس صدا و سیما برای برگزاری مناظره در خصوص این توافق بود. درخواستی که از سوی عزت الله ضرغامی رد شد اما هفته گذشته مهرداد بذرپاش در حال جمع آوری امضا برای تکرار درخواست مناظره در صدا و سیما بود.  پیش از این نیز محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس به ایرنا گفته بود که اعتراض های جبهه پایداری از ظریف از بیرون مجلس هدایت می شود.

گفتنی است حکومت ایران سالهاست که با صرف میلیاردها دلار از بیت المال برای دست یابی به بمب اتم تلاش میکند در حالی که مردم از تهیه اساسی ترین نیازهای خود عاجزند. این تلاش باعث تحریمهای همه جانبه غرب علیه ایران شد به طوری که خامنه ای در نهایت مجبور شد برای حفظ حاکمیت خود با همکاری روحانی از مواضع خود عقب نشته و سر تعظیم در برابر غرب فرو آورد.  

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read