آخرین خبرها

یک مقام مسئول: بیمه با تقبل کمتر از 20 درصد هزینه درمان سرطان، ظلم بزرگی به بیمار میکند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 یک مقام مسئول: بیمه با تقبل کمتر از 20 درصد هزینه درمان سرطان، ظلم بزرگی به بیمار میکند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: فقدان امکانات مناسب پزشکی از یک طرف و گرانی هزینه های درمان در ایران از طرف دیگر مشکلات فراوانی را پیش روی بیماران گذاشته است. به خصوص زمانی که بیمار مبتلا به یک بیماری صعب العلاجی همچون سرطان باشد. در این مواقع با توجه به اینکه بیمه های درمانی یا هزینه درمان را متقبل نمی شوند و یا در صورت تقبل هم درصد بسیار ناچیزی را بیمه می پردازد، بیماران سرطانی هست و نیست خود را می فروشند تا شاید بتوانند خود را درمان نمایند. بسیاری از بیماران سرطانی نیز که توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند، از درمان صرف نظر کرده و مرگ را ترجیح میدهند. افزایش شگفت انگیز هزینه های درمان سرطان در ایران باعث شده است که بیماران سرطانی ای که توان پرداخت هزینه های درمان را دارند، پس از پرداخت هزینه درمان به زیر خط فقر سقوط کنند.

به گزارش گوناز تی وی؛به گفته محمداسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان، 20 درصد بیماران مبتلا به سرطان پس از دوره درمانی خود به زیر خط فقر می‌روند.

روزنامه شرق چاپ تهران روز یکشنبه 24 فروردین به نقل از اکبری گزارش داد: "سالانه شش‌هزار‌میلیارد تومان هزینه مستقیم سرطان است که نزدیک به ۸۰‌ درصد از کل این هزینه‌ها بر عهده بیمار است که به واقع ظلم عجیبی به بیمار روا می‌شود."

این در حالی است که فلسفه بیمه کمک به بیمارن برای رهایی از بیماری و پرداخت هزینه های درمان است. بیمه شوندگان ماهانه مبلغ قابل توجهی به شرکتهای بیمه و یا دولت پرداخت میکنند تا در هنگام وقوع بیماری بتوانند هزینه های درمان را از بیمه دریافت کنند لکن در ایران در عمل چنین اتفاقی نمی افتد. مبالغی که مردم به بیمه پرداخت میکنند توسط حکومت خرج مسایلی همچون ساخت بیمارستان در عراق و لبنان میشود. پرداخت کمتر از 20 درصد هزینه های درمان توسط بیمه در واقع به منزله هیچ است لذا می توان گفت که حکومت ایران بیمه را به مکانی برای درآمدزایی خود تبدیل کرده است. لازم به ذکر است این 20 درصد نیز زمانی از طرف بیمه پرداخت میشود که بیماری یا دارو مشمول بیمه باشد لکن درصد قابل توجهی از خدمات درمانی و داروها در ایران شامل بیمه نیستند که در این مواقع بیمار مجبور است تمام هزینه های درمان را خود پرداخت نماید.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد یک بیمار مبتلا به سرطان در ایران، ماهانه سه‌ میلیون‌تومان باید صرف درمان خود کند.

این در حالی است که 90 درصد مردم ایران ماهانه 3 ملیون در آمد نداشته و حتی 75 درصد از مردم زیر خط فقر قرار دارند.

به گفته رییس مرکز تحقیقات سرطان "ایران در صدر کشورهای جهان قرار دارد و هیچ کشوری به اندازه ما روند رشد سرطان ندارد."

گفتنی است فقدان سیاستهای بهداشتی مناسب در ایران، مشکلات فراوان معیشتی، عدم تغذیه مناسب، گرانی مراجعه به پزشک؛ آلودگی هوا و... از جمله دلایل رشد سرطان در ایران است. حکومت ایران نیز به جای حل این مشکلات و در پیش گرفتن سیاستهای پیشگیرانه و همچنین تسهیل درمان بیماران مبتلا به سرطان، بیت المال مردم را صرف اشاعه تروریسم در جهان کرده است.

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read