آخرین خبرها

فرماندار بناب: یکی از مشکلات اساسی بناب کمبود پزشک است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فرماندار بناب: یکی از مشکلات اساسی بناب کمبود پزشک است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در حالی که حکومت ایران میلیاردها دلار از بیت المال ردم را صرف ساخت بیمارستان در کشورهایی همچون سوریه و لبنان وعراق می کند، ملت آذربایجان جنوبی نه تنها اینکه ازگرانی خدمات پزشکی و کمبود بیمارستان و تجهیزات پزشکی رنج میبرند بلکه با معضل کمبود پزشک نیز دست و پنجه نرم می کنند. به طوری که هر روز شاهد خبری مبنی بر کمبود پزشک و دیگر مشکلات درمانی در شهرهای آذربایجان جنوبی هستیم.  این مشکلات که گریبانگیر آذربایجانیان شده است حتی اعتراض برخی مقامات دولتی را نیز سبب شده است. طبق آخرین اخبار از بناب خبر میرسد که این شهر پزشک متخصص ندارد.

به گزارش گوناز تی وی؛ فرماندار بناب از شهرهای استان آذربایجان شرقی از کمبود پزشک متخصص در شهر و فقدان پزشک عمومی در روستاها خبر داده است.

ولی‌لله فرج‌اللهی  شنبه 23 فروردین در نشست کار‌گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب به مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی بناب اشاره کرد و خواستار احداث بیمارستان جایگزین برای بیمارستان امام خمینی بناب به علت فرسودگی ساختمان‌های آن شد.

وی همچنین راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی بناب را ضروری دانست و افزود: "یکی از مشکلات اساسی این شهرستان کمبود پزشک متخصص ‌است و هم‌اکنون در 15 روستای شهرستان پزشک عمومی مورد نیاز است و تنها در 6 روستا پزشک وجود دارد."

این در حالی است که آذربایجانیان بسیاری در رشته های مختلف پزشکی فارغ التحصیل شده اند لکن سیاستهای تبعیض آمیز حکومت ایران نسبت به آذربایجان جنوبی باعث شده است که پزشکان آذربایجانی برای اشتغال به مناطق فارس نشین مهاجرت کنند.

پیشتر نیز یک عضو سازمان نظام پزشکی اورمیه از کمبود پزشک در استان آذربایجان غربی خبر داده و آن را معضل دانسته بود.

قابل ذکر است مشکلات حوزه درمان به شهرستان بناب ختم نشده و بسیاری از شهرهای آذربایجان جنوبی با مشکلاتی از جمله کمبود بیمارستان و پزشک مواجه هستند.

از جمله چندی پیش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تایید فرسوده بودن بیمارستان های تبریز و لزوم بازسازی آنها گفته بود: "بیمارستان های مراغه، میانه، مرند، بناب و اهر مثل تبریز فرسوده هستند و برای بازسازی و یا تعویض این بیمارستان ها با بیمارستان های دیگر نیاز به بودجه ی سنگین است."

در این میان شهرستان خوی که از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای آذربایجان جنوبی محسوب می شود، حکایتی جالب در باره ساخت بیمارستان دارد!کار اخذ مجوز و سپس احداث بیمارستانی خیریه بنام آیت الله خویی از اردیبهشت ماه 72 در خوی آغاز شده و با گذشت 20 سال هنوز ناتمام مانده است.!!!

 این در حالی است که رژیم اسلامی ایران با استفاده از درآمدهای سرشار نفتی خود بیمارستان ها و مراکز درمانی فراوانی را در سوریه، عراق لبنان و سایر کشورهای منطقه در جهت اهداف خود ساخته اما از احداث چنین مراکزی در مناطق غیر فارس به خصوص آذربایجان جنوبی خودداری می کند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read