آخرین خبرها

بشار اسد مجددا از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد/یک فرمانده سپاه:اسدبه خواست ایران در قدرت است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 بشار اسد مجددا از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد/یک فرمانده سپاه:اسدبه خواست ایران در قدرت است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رژیم بشار اسد که پیشتر متعهد شده بود  از سلاحهای شیمیایی استفاده نکند بار دیگر برای کشتار مردم غیر نظامی متوسل به سلاحهای شیمیایی شده است. بی شک حکومت ایران با حمایتهای نظامی و غیر نظامی خود و با هدایت بشار اسد، در این حملات شیمیایی  و قتل عام بیگناهان سوری شریک است. در آخرین حمله شیمیایی امروز مخالفان اسد خبر داده اند که بشار اسد بار دیگر از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده و مردم بیگناه را کشته است. این در حالی است که به اعتراف مقامات نظامی ایرانی بقای بشار اسد به خواست ایران است.  

به گزارش گوناز تی وی به نقل از العربیه؛ منابع مخالفان سوری روز شنبه 12-4-2014 اعلام کردند، دست کم 5 تن از مردم غیر نظامی شهر حرستا واقع در حومه دمشق بر اثر حمله شیمایی نیروهای اسد جان خود را از دست دادند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی حماه، در این هجوم شیمیایی که در شهر کفرزیتا صورت گرفت، دو کودک کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز مورد اصابت گازهای سمی خفه کننده قرار گرفتند در همین حال جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در مصاحبه با تلویزیون العربیه، گفت:"ایالات متحده آمریکا تمام گزارش های مربوط به استفاده رژیم اسد از گازهای سمی علیه غیر نظامیان را بررسی خواهد کرد". کارنی گفت:"ایالات متحده با سازمان منع سلاح های هسته ای همکاری می کند و برای کسب اطمینان نسبت به پایبندی  رژیم  سوریه به تعهداتش تلاش خواهد کرد". گفتنی است که پیشتر رژیم اسد متعهد شد که تمام زرادخانه های شیمیایی خود را تا پایان ماه ژوئن آینده نابود یا به خارج از سوریه انتقاد دهد.

استفاده از سلاحهای شیمیایی توسط اسد در حالی است که بسیاری از تحلیلگران معتقدند بشار اسد به تنهایی این جنایتها را انجام نمی دهد بلکه با دستور ایران به این کار مبادرت می ورزد. چنانچه یکی از فرماندهان سپاه اخیرا اعلام کرده است که بقای اسد به خواست ایران است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز جمعه باقی ماندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مسند قدرت را به علت خواست ایران دانست  امیرعلی حاجی‌زاده روز جمعه، ۲۲ فروردین، در گفتگو با خبرنگاران گفت که "۸۶ کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشار اسد برود، ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند"

قابل ذکر است دیدبان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه اول ماه آوریل گزارش داده است که از آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال 2011 تاکنون، 150 هزار و 344 نفر کشته شده‌اند. که از میان این کشته شدگان هشت هزار تن از آنان کودک بوده‌اند.

البته قابل ذکر است برخی منابع غیر رسمی آمار کشته شدگان را بیش از این میدانند . علاوه بر این تعداد از کشته شدگان میلیونها سوری از آغاز جنگ مجروح، آواره و راهی کشورهای دیگر شده اند.

گفتنی است رژیم اسد در طی دوران جنگ چندین بار از سلاحهای کشتار جمعی مانند سلاحهای شیمیایی برای کشتن مردم سوریه به کار برده است که این امر خشم جامعه جهانی را برانگیخته است. حمایتهای همه جانبه ایران از اسد نیز باعث بدتر شدن هرچه بیشتر افکار عمومی نسبت به ایران شده است.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read