آخرین خبرها

سرنوشت مبهم استخدام 850 نفر در استان اردبیل به دلیل عدم هماهنگی دولت دهم با یازدهم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 سرنوشت مبهم استخدام 850 نفر در استان اردبیل به دلیل عدم هماهنگی دولت دهم با یازدهم

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سیاستهای تبعیض آمیز حکومت ایران نسبت به آذربایجان جنوبی در عرصه های بسیاری قابل مشاهده است. یکی از این عرصه ها وضعیت اشتغال و استخدامها میباشد. در این راستا طبق وعده استاندار اردبیل در دولت دهم، قرار بود تا پایان سال گذشته تعداد 850 نفر از بیکاران فارغ التحصیل گزینش شده و در ادارات دولتی این استان آغاز به کار کنند. ولی بعد از به کار آمدن دولت روحانی، مدیران استانداری دولت یازدهم از استخدام آنان ممانعت به عمل آورده و به توجیه عملکرد خود با بهانه های اشتباه بودن طرح و یا تامین نشدن بودجه پرداختند.

به گزارش گوناز تی وی؛ سال گذشته همزمان با اعلام غیر قانونی بودن طرح استخدامی مهر آفرین، استاندار سابق اردبیل جذب هزار نفر از بیکاران فارغ التحصیل استان را رسماً در رسانه اعلام کرد.

با این حال اکبر نیکزاد تاکید کرد که این استخدام ها در قالب طرح استخدامی مهر آفرین نیست و مورد تائید سازمان سنجش کشور می باشد و کاملاً قانونی می باشد.

با در خواست وی، رسانه های استان به طرح مهر آفرین پرداخت نکرده و تنها آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش و قانونی بودن این استخدام را خبر سازی کردند.

با وجود سوالات بی پاسخ مبنی بر چگونگی این آزمون و قانونی بودن آن، تعداد 19 هزار و 871 نفر از جوانان فارغ التحصیل آذربایجانی استان اردبیل در آزمون مقرر شرکت کردند. با توجه به نرخ بیکاری استان اردبیل که 67 هزار نفر را شامل می شود، این رقم اصلاً قابل توجه نبود.

هزار نفر در آزمون استخدامی پذیرفته شده و وارد مرحلق مصاحبه و تائید صلاحیت شدند. بعد از روند مصاحبه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سابق استانداری اردبیل از پذیرش 850 نفر در آزمون استخدامی خبر داد.

تیر ماه سال 92 فضائل عزیزی خبر جذب 850 نفر را از محل سهمیه هزار نفری استخدامی استان را رسماً اعلام کرد و خاطر نشان کرد که این فرآیند با اعمال سهمیه 25 درصدی فرزندان شهدا و نیز فرزندان جانبازان بالای 25 درصد انجام میشود.

با تاخیر در جذب نیروهای گزینش شده، در آذر ماه سال 92 عزیزی مجدداً تصریح کرده بود که آزمون استخدامی اردبیل ایراد قانونی ندارد و بر اساس طرح مهر آفرین برگزار نشده است. به گفته وی دلیل تاخیر آغاز به کار افراد، عدم تامین اعتبار نیروی انسانی جدید است و قرار است افراد پذیرش شده از اول دی ماه فعالیت کاری خود را آغاز کنند.

گلایه شهروندان باعث کشیده شدن به رسانه ملی در روزهای آغازین سال شد. در دولت یازدهم، اقبال عباسی برگزاری این آزمون را از ابتدا اشتباه خواند و مسئولان سابق را به عدم مطالعه در مورد تامین هزینه حقوق نیروهای جدید را محکوم کرد.

در این جریان چند مورد مبهم است. اول اینکه مسئولان دولت دهم با وجود غیر قانونی بودن استخدامها که بارها از سوی مجلس تاکید شده بود، بی اعتنایی کرده و اقدام به رسانه ای و قانونی بودن استخدام و برگزاری آزمون نمودند. دوم اینکه در این آزمون بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه ثبت نام از سوی متقاضیان به حساب دولت ریخته شد که سرنوشت آن نیز نامشخص بوده و این علاوه بر اعتباراتی است که برای برگزاری مراحل استخدامی از محل بیت المال صرف شد.

با وجود این ابهامات، مدیران دولت یازدهم پاسخگو نبوده و همچنان روند کاری دولت های پیشین را تکرار می کنند.

عباسی معتون استاندار اردبیل در این زمینه تصریح کرده است: "برای تامین 850 نفر نیرو لازم است اعتبارات جاری استان حداقل 20 درصد افزایش یابد. در صورت عدم تامین این اعتبار، نیروهای گزینش شده به کار گرفته نخواهند شد."

حال با اظهارات معاون جدید استاندار،جوانان فارغ التحصیل شده آذربایجانی باید به انتظار بشینند.

گوناز تی وی

B.Y

اخبار منتخب

Most Read