آخرین خبرها

عود بیماری استاد اکبر آزاد و ممانعت مسوولین زندان از انتقال وی به پزشک

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 عود بیماری استاد اکبر آزاد و ممانعت مسوولین زندان از انتقال وی به پزشک

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حکومت فارس ایران نه تنها اینکه به صورت غیر قانونی فعالین مدنی آذربایجانی را دستگیر میکند بلکه آنها را در زندان شکنجه کرده و به طرق مختلف مورد آزار و اذیت قرار میدهد. عدم ارسال زندانیان بیمار به پزشک یکی از اقدامات غیر اخلاقی و غیر قانونی رژیم ایران جهت آزار و اذیت زندانیان سیاسی است. در آخرین مورد استاد اکبر آزاد که اسفند ماه سال گذشه در روز جهانی زبان مادری دستگیر شده بود از بیماری معده رنج میبرد و در عین حال مسوولین زندان از ارسال وی به پزشک متخصص خودداری میکنند.

به گزارش گوناز تی وی؛ اکبر آزاد در تماس تلفنب با خانواده خود اظهار داشته است که بیماری معده اش عود کرده است به طوری که قادر به تحمل درد نمی باشد. این فعال مدنی در حالی که احتمال داده است سرطان معده اش عود کرده است اظهار داشته است که مسوولان زندان اوین از مداوا و ارسال وی به پزشک خودداری میکنند.

همچنین قابل ذکر است مراجعه خانواده استاد آزاد به دادگاه و زندان بی نتیجه مانده است.

این در حالی است که بر اساس آیین نامه زندان و زندانیان و همچنین دیگر مقررات داخلی و اسناد بین المللی، در صورت بیماری یک زندانی، مسوولین زندان موظف هستند هر چه سریعتر بیمار را برای مداوا به پزشک ارسال نمایند.

گفتنی است اکبر آزاد که طی سال های اخیر به دلیل فعالیت های مدنی خود در راستای احقاق حقوق ملی و مدنی ملت تورک آذربایجان بارها از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده است، دوم اسفند ماه سال گذشته در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری به همراه دهها تن دیگر از فعالین مدنی در نسیم شهر تهران بازداشت شد

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read