آخرین خبرها

تنبیه، پاداش سربازان آزاد شده

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 تنبیه، پاداش سربازان آزاد شده

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نماینده مردم تهران در مجلس: اسماعیل کوثری، خواستار مجازات هر 4 نظامی آزاد شده ایرانی شد.

به گزارش گوناز تی وی؛ وبسایت رسمی مجلس شورای اسلامی این سخنان رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را منتشر کرده است.

به نوشته این وبسایت، کوثری خواستار مجازات هر چهار سرباز شده و گفته است: تنبیه برای این است که در زمان انجام وظیفه، دیگر این تخلفات تکرار نشود.

گفتنی است که پان ایرانیست ها و برخی از رسانه های این دسته از سیاسیون ایرانی، تبلیغات یک طرفه و بسیار گسترده ای را برای حمایت از این نظامیان و با در نظر نگرفتن حقوق انسانی بلوچ ها، برپا کرده بودند و آن سربازان را قهرمانان ملی نشان می دادند.

به نظر می رسید که از این نظامیان مانند قهرمانان و اسرای جنگی استقبال خواهد شد و آنان از همه امکاناتی که برای اسرای آزاد شده در نظر گرفته شده است، برخوردار خواهند بود ولی این نماینده تهران در رد این تصور عمومی گفت: آن ها مشمول قانون خدمات مربوط به آزادگان نمی‌شوند.

این سخنان در حالی بر علیه آن نظامیان گفته می شود که آنان، حدود دو ماه در اسارت بوده و این مدت را در زیر سایه مرگ گذرانده اند و احتمالا، یکی از همسنگران آن ها در این مدت، جان خود را از دست داده است. 

طبق ویدیوی کوتاهی که سازمان جیش العدل منتشر کرده است، آن نظامیان، در منطقه ای دورافتاده و با کمترین امکانات و در زمستان بسیار سرد بلوچستان سربازی می کرده اند. از همه امکانات ایران، برای آن سربازان، یک چادر رسیده بود و حتی به اندازه کافی، پتو برای گرم کردن خودشان نداشتند.

از طرف دیگر، دولت فارس و نژادپرستان ایران برای آزادی این نظامیان اقدام خاصی انجام ندادند و به گفته جیش العدل؛ ایران خواستار کشتن هر 4 نظامی زنده بدست بلوچ ها شده بود.

 اگر انسانیت بلوچ ها و تلاش روحانیان بلوچستان نبود، این نظامیان به این زودی ها آزاد نمی شدند. چرا که رژیم نژادپرست فارس به چند شهید نیاز داشت تا افکار عمومی را از مسئله بلوچستان و خواست های بحق آنان به تحکیم قدرت دولت پان فارسیست برگرداند و مردم ناآگاه فارس را بر علیه ملت های غیر فارس که خواهان حقوق انسانی خود هستند، بشوراند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read