آخرین خبرها

اعتصاب غذای فعال ملی آذربایجان،محمود فضلی در زندان مرکزی تبریز

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 اعتصاب غذای فعال ملی آذربایجان،محمود فضلی در زندان مرکزی تبریز

Gunaz.tv

گوناز تی وی: امروز دوشنبه 18 اردیبهشت محمود فضلی از فعالین ملی و مدنی آذربایجان، در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش گوناز تی وی؛ محمود فضلی در اعتراض به رفتار رییس زندان تبریز در انتقال وی به بند 7 مواد مخدره زندان مرکزی تبریزاعتصاب غذا کرده است.  پیشتر محمود فضلی اعلام کرده بود که در صورت عدم بازگشت به بند 12 و عدم عذرخواهی استادی رییس زندان، اقدام به اعتصاب غذا خواهد نمود.

 روز پنج شنبه 14 فروردین ماه، رئیس زندان تبریز، علی استادی، در طی بازدید از بندهای مختلف این زندان، در بند 12 با برخی از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی روبرو شده و طی رفتاری زننده اقدام به توهین و تعداد برخی از ایشان به خصوص محمود فضلی نموده است. استادی خطاب به فضلی با سخنانی توام با دشنام و تهدید در خصوص اعتراض وی بخاطر کار شکنی مسئولین زندان در امر ارسال اعاده دادرسی اش به دیوان عالی کشور توهین نموده است. در پی پاسخگویی و اعتراض محمود فضلی به این سخنان توهین آمیز، استادی در اقدامی غیر قانونی وی را به بند 7 مخدره زندان تبریز که از جمله خطرناکترین و آلوده ترین بندهای زندان در سراسر جغرافیای ایران می باشد، منتقل نموده است.

استادی پیش تر نیز بارها با فعالین دربند آذربایجانی و خانواده های ایشان رفتارهای توهین آمیز همراه با تهدید و ارعاب داشته است.

شایان ذکر است محمود فضلی به همراه بهبود قلیزاده ، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و شهرام رادمهر در دی ماه سال 91 به دستور حسن هاشم زاده، قاضی مشهور ناقض حقوق بشر  توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر و در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 9 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. رای شعبه سوم نیز در شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی تایید شد. این فعالین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه دست به اعتصاب غذا زدند اما مسولان قضایی آنان را به زندان رجایی شهر تبعید کرده و پس از چند ماه به زندان مرکزی تبریز بازگرداندند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read