آخرین خبرها

قاضی پور:ارز دارو صرف واردات میتسوبیشی برای مقامات دولتی شده است!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 قاضی پور:ارز دارو صرف واردات میتسوبیشی برای مقامات دولتی شده است!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: با افزایش تحریمهای غرب علیه ایران در چند سال گذشته وهمچنین بی کفایتی مسولین جمهوری اسلامی در اداره کشور، قیمت ارز یک باره چندین برابر شد. از طرف دیگر به دلیل تحریمها ایران نمیتوانست تمامی مایحتاج خود را وارد کرده و در انتقال ارز نیز با مشکلاتی مواجه بود. البته قابل ذکر است تحریمها هیچ وقت علیه دارو و غذا اعمال نشده است. در این حین با گران شدن ارز، دولت برای خرید و وارد کردن عده ای از کالاهای اساسی و دارو ارز دولتی با قیمت پایینتری از بازار ارائه داد. اما بعدها خبرهایی به گوش رسید که حاکی از آن بود این ارز که باید صرف واردات اساسی ترین کالاها و داروها شود صرف خرید کالاهای لوکس شده است. این امر حتی اعتراض مرضیه دستجردی وزیر بهداشت احمدی نژاد را به دنبال داشت که نهایتا احمدی نژاد وی را از کابینه کنار گذاشت. هم اکنون خبرگزاریها خبر میدهند که ارزهای ارزان قیمتی که در آن زمان برای واردات کالاهای ضروری و دارو اختصاص داده شده بود، صرف خرید کالاهای لوکسی همچون خودروی میتسوبیشی آن هم برای مقامات دولتی شده است.

به گزارش گوناز تی وی؛ نادر قاضی پور،عضو کمیته تحقیق و تفحص از واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع  درگفت و گو با خبرنگاران گفت: "26اسفندماه در مجلس درباره افزایش واردات خودرو به ایران قرائت شد اما قرائت این گزارش ایرادات زیادی از جمله تاخیر جدی در قرائت و عدم قرائت برخی نام های این گزارش است". نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: "محور اصلی این گزارش استفاده از رانت و دلالی در واردات خودرو آن هم با نرخ ارز مرجع بود به این شرح که با ارزی که باید کالاهای اساسی وارد می شد ماشین های گرانقیمتی مثل میتسوبیشی آی ایکس، وارد شده است؟" قاضی پور تصریح کرد: "به رغم این که خرید خودروهای لوکس وارداتی در اولویت دهم واردات بود، با رانت ، جای اولویت نخست یعنی کالاهای اساسی را گرفت و این دلالی در حالی صورت گرفت که ارز برای واردات دارو نداشتیم اما برخی مسوولان ارز مرجع را برای واردات خودروهای لوکس اختصاص دادند." وی ادامه داد: "بسیاری از شرکت هایی که با مقیاس های بالای 200 تا 500 عدد خوردو وارد کرده بودند شرکت های شبه دولتی بودند که مسئولان آن ها مقامات و مسئولان عالی رتبه دولت احمدی نژاد بودند". قاضی پور با انتقاد از روند افزایش واردات خودرو در دولت قبل گفت: "در سال 90 نسبت خودروهای وارداتی به خودروهای تولید داخل 2درصد بود که  در سال 91 این رقم به 8 و در سال 92 به 16درصد رسید." وی افزود: "در طول 2سال واردات خودرو نسبت به تولید آن 8برابر شده و از 39هزار خودرو وارداتی در سال 90 به 62هزار خودرو در سال 92 رسیده است." عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که نام شرکت هایی که دست به این اقدام زدند و مسئولان دولت قبل که در این عمل دست داشتند باید رسانه ای می شد گفت: این اسناد و اسامی در اختیار من است و مجلس باید در قرائت این گزارش اسامی را می گفت. قاضی پور هم چنین با بیان این که قوه قضاییه باید رسیدگی قاطع به مسئولان دولت قبل که با ارز داروی بیماران ماشین های لوکس وارد کردند کند، گفت:این افراد با ارز کالاهای اساسی و دارو خودرو لوکس وارد کردند و بعد این خودرو را به قیمت ارز آزاد در بازار فروختند.

این امر در حالی صورت میگرفته است که بسیاری از مردم به دلیل فقدان برخی داروهای لازم در تهیه آن با مشکل مواجه بودند و مقامات دولتی دلیل این امر را تحریمها و نبود ارز اعلام می کردند. این در حالی است که داروها مطلقا در لیست تحریمها نبوده است. به نظر می رسد مقامات ایران با عدم واردات دارو و تخصیص ارز آن به کالاهای لوکس، از طرفی قصد داشتند افکار عمومی مردم را به بدبینی به غرب و تحریمها سوق دهند و از طرف دیگر با استفاده از رانتها جیب خود را از بیت المال مردم پرکنند. با این سخنان قاضی پور کاملا آشکار است که مقامات جمهوری اسلامی همگی خائن و دزد بوده و به هیچ وجه به جان مردم اهمیتی قائل نیستند. زیرا چه بسا افرادی که به دلیل نبودن دارو جان خود را از دست داده اند غافل از اینکه مسوولین دولتی با پول آن دارو سوار بر میتسوبیشی شده اند!!!

لازم به ذکر است تحریمها برای مقامات دولتی خوش یمن بوده چرا که از این راه توانسته اند با دلالی و رانت خواری پولهای هنگفتی را از آن خود کنند. بابک زنجانی نمونه ای از این افراد است.

گفتنی است فساد مالی در بین مقامات حکومتی ایران به اوج خود رسیده است به طوری که توکلی نماینده تهران چندی پیش گفته بود فساد مالی در حکومت ایران سیستماتیک شده است.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read