آخرین خبرها

گام بعدی اکراد تورکیه : خودمختاری استانها

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
گام بعدی اکراد تورکیه : خودمختاری استانها

Gunaz.tv
 گوناز تی وی : احمد تورک از خودمختاری استان ها در تورکیه خبر می دهد به گزارش گوناز تی وی احمد تورک نماینده ی کرد حزب ملی گرای کردی صلح و دموکراسی شاخه ی سیاسی گروهک فاشیست-تروریست کردی در مجلس تورکیه ابراز داشت که "باور دارم بزودی استانداران این کشور نیز توسط مردم انتخاب خواهند شد" احمد تورک افزود ما این سیستم "خودمختاری دموکراتیک" را تنها برای منطقه ی کردستان نمی خواهیم بلکه برای تمامی تورکیه می خواهیم. علاوه بر این آنچه که از آن به صورت "خودمختاری دموکراتیک" یاد می شود تقریبا همه روزه توسط نمایندگان کرد در رسانه های تورکیه مورد بحث قرار می گیرد. کردها همچنین مدتی است که آشکارا مناطق شرق و جنوب شرق این کشور را کردستان می نامند که تا قرن نوزدهم با عنوان ایالت تورکمنیه در آرشیوهای غربی و عثمانی ذکر می شد. منظور کردها از انتخابی نمودن استانداران تبعیت آنها از مردم منطقه می باشد تا نفوذ دولت تورکیه در این مناطق را به حداقل برسانند. هم اکنون در تورکیه تنها شهرداران توسط مردم انتخاب می شوند و در مناطق کردی همگی جزو نیروهای ملی گرای کردی و حامیان پ.ک.ک می باشند. گفتنیست در صورت انتخاب استانداران توسط مردم منطقه این مناطق بیش از هر زمان به جدایی از تورکیه نزدیکتر می شوند. چند نقشه ی تاریخی تورکمنیه را مشاهده فرمایید گوناز تی وی  A.I

اخبار منتخب

Most Read