آخرین خبرها

محورهای آذربایجان جنوبی همچنان کشته می دهند/دو تصادف مرگبار جان ۳ نفر را در زنجان گرفت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
محورهای آذربایجان جنوبی همچنان کشته می دهند/دو تصادف مرگبار جان ۳ نفر را در زنجان گرفت

Gunaz.tv

گوناز تی وی : محورهای مواصلاتی آذربایجان جنوبی در بدترین شرایط ممکن به سر می برند،عدم نوسازی و تعمیر محورها و عدم زسیدگی مسئولین دولت ایران،فرسودگی و ناامنی شدیدی را برای محورها به بار آورده است.از طرفی دیگر نیز عدم استانداردسازی و امنیت خودروی های ساخت ایران،مرگ و میر را در تصادفات این محورها به بالاترین حد خود رسانده است .

به گزارش گوناز تی وی به نقل از خبرگزاری های محلی، شنبه 24 اسفند 92 ، روابط عمومی نیروی انتظامی استان زنجان آذربایجان جنوبی خبر داده است:" در 48 ساعت اخیر دو تصادف مرگبار در محورهای استان اتفاق افتاده که طی آن سه نفر جان خود را از دست داده اند".

 یکی از این حوادث در کیلومتر 60 محور زنجان- میانه اتفاق افتاده است که در این حادثه یک دستگاه کشنده اسکانیا به علت انحراف به چپ با یک دستگاه خودرو وانت نیسان برخورد کرده که در این حادثه راننده به همراه سرنشین وانت نیسان به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند.

 دومین حادثه در کیلومتر 51 محور زنجان- تبریز بر اثر برخورد دو دستگاه کامیون اتفاق افتاد که راننده یکی از این کامیون‌ها نیز به علت جراحات شدید جان خود را از دست داد.

هفته گذشته مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش 18.54 درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان زنجان گفته بود:" طی سال جاری 179 نفر در این استان بر اثر این حوادث فوت کرده‌اند".

کاهش مرگ و میر در تصادفات جاده های آذربایجان جنوبی و به خصوص در محورهای زنجان به شدت ضرورت نوسازی و تعمیر جاده ها و محورهای مواصلاتی را می طلبد که این مسئله همچنان با عدم اعطای بودجه کافی برای عملیات های عمرانی معلق مانده است.

جاده اهر – تبریز نیز یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز آذربایجان جنوبی است که روزانه بیش از30 هزار خودرو از این جاده تردد می‌کنند . بر اساس آمار رسمی، در سال نود و یک، 75 نفر در اثر تصادف در جاده تبریز-اهر جان خود را از دست داده اند. این رقم در سال جاری نیز افزایش یافته است.

قاضی پور نماینده مردم اورمیه  نیز چندین بار با اشاره به تصادفات مکرر جاده ای،وضع جاده های مواصلاتی استان آذربایجان غربی را فاجعه بار خوانده و گفته بود:"جاده های اورمیه بدل به قتل گاه مردم تبدیل شده اند".

 گفتنی است در صورتی که دولت نژادپرست فارس با هزینه 200 میلیاردی در حال اجرای طرح اتوبان مواصلاتی بین ایران و ارمنستان است،مرگ و میر در جاده های آذربایجان جنوبی به بیشترین حد خود رسیده و هرچه سریع تر نیازمند رسیدگی است که دولت ایران همچنان این مسئله را به تعویق می اندازد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read