آخرین خبرها

بر اساس آمارهای ایران: نباید اردبیل بیکار داشته باشد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 بر اساس آمارهای ایران: نباید اردبیل بیکار داشته باشد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: بر اساس آمارهایی که دستگاه های اداری ایران ارائه می کنند، نباید کسی در استان اردبیل بیکار باشد 

به گزارش گوناز تی وی: چنان که خبرگزاری فارس گزارش داده؛ مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان در شورای اشتغال اردبیل اعلام کرد: در مجموع و تا 21 اسفند 1392، برای بیش از24.099 نفر اشتغال ایجاد شده است و اگر برای 963 نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنیم، به کل تعهدمان بر ایجاد اشتغال در این استان عمل کرده ایم.

این در حالی است که فرماندار شهر اردبیل؛ جواد زنجانی با ارائه آمارهای دهن پر کن مخالفت کرده و گفته است: "آمارهای اشتغالی که در سال های اخیر ارائه شده، هیچ پایه، اساس و سندیتی ندارند." 

فرماندار اردبیل علاوه کرده: اگر این آمارها درست بود، ما، امروز هیچ بیکاری در شهرستان اردبیل سراغ نداشتیم.

فرماندار اردبیل در همین جلسه شورای اشتغال افزوده است: آمارهای واقعی در شهرک های صنعتی، واحدهای تولیدی و مجموعه های اقتصادی موجود هستند و قرار نیست ما با ارائه آمارهای غلط، ذهن مردم را منحرف کرده و افکار عمومی را فریب دهیم.

ولی به گفته حسین منوری؛ مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اداره آب و فاضلاب شهری اردبیل برای ایجاد اشتغال از برنامه ها و بودجه های تعیین شده جلوتر رفته و  38 %  بیشتر از برنامه، ایجاد اشتغال کرده و سطح اشتغال را به 138% رسانده است.

در حالی که شهرک های صنعتی که وظیفه ای جز ایجاد کار برای صاحبان کارگاه ها ندارند، به اندازه 13 % مورد انتظار و کمترین میزان اشتغال را ایجاد کرده است.

در این جلسه، یکی از حاضران به معضل اصلی عدم استقبال از سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال انگشت گذاشت و گفت: هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست تا با 27% سود بانکی، مجتمع خدماتی یا رفاهی ایجاد کند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read