آخرین خبرها

خرابی های زلزله قره داغ همچنان پابرجاست

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
خرابی های زلزله قره داغ همچنان پابرجاست

Gunaz.tv

گوناز تی وی : برخلاف گفته های مقامات دولتی و مسئولین کشور ایران،همچنان بسیاری از بناهای تخریب شده در زلزله قره داغ آذربایجان بصورت دست نخورده باقی مانده است. این مسئله زمانی عجیب تر میشود که بیش از 16 ماه از زلزله آذربایجان می گذرد و مسئولین دولت ایران چند ماه بعد از زلزله اعلام کرده بودند که ساخت بناهای تخریب شده به پایان رسیده است.

به گزارش گوناز تی وی، جمعه 23 اسفند 92،امام جمعه ورزقان با اشاره به مشکلات و محرومیت ها و خرابی های  بجامانده در آثار فرهنگی و عمرانی از زلزله سال گذشته و اعتراف به اوضاع نابسامان این مناطق بعد از یک سال و نیم از زمان زلزله،گفت:"با گذشت یک و نیم سال از زلزله همچنان آثار تخریبی مساجد و زیر ساخت ها در روستاها و شهر ورزقان دست نخورده باقی مانده است".

مسعود مهدوی که در در نمازجمعه شهر ورزقان سخن می گفت با اشاره به گرفتاری ها، محرومیت ها و مشکلات شدید مردم مناطق زلزله زده،افزود:" مسوولان دولتی به خصوص شرکت مس آذربایجان باید در این امر مساعدت لازم را انجام دهد تا مردم بیش از این در کمبودها و مشکلات گرفتار نباشند".

5 ماه قبل نیز الهوردی دهقانی نماینده ورزقان در مجلس ایران اعلام کرده بود که بازسازی زیر ساخت های آسیب دیده مناطق زلزله زده هنوز شروع نشده است.

این نماینده مجلس که همواره با نگاهی انتقادی به وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده نگاه کرده، 5 ماه قبل در باره آخرین وضعیت بازسازی ها گفته بود: " نزدیک به 50 درصد خسارت‌های وارده به مناطق زلزله‌زده در حوزه مسکن شهری و روستایی بود، اما 50 درصد دیگر خسارت ها مربوط به خسارت‌های وارده به مدارس، مساجد، بهداشت و درمان، راه، کشاورزی، صنعت، آب و فاضلاب، گاز و برق در این مناطق بود. در مجموع نزدیک به 4.5 هزار میلیارد ریال به این بخش‌ها خسارت وارد شده که تاکنون در زمینه بازسازی این بخش‌ها اقدامات عملی صورت نگرفته است."

لازم به ذکر است بسیاری از مقامات دولت ایران از همان 4 ماه ابتدایی بعد از زلزله با هدف تحریف واقعیات اعلام می کنند که بازسازی مناطق زلزله زده به اتمام رسیده اما این ادعاهای مسئولان رژیم نژادپرست فارس هرگز رنگی از واقعیات به خود ندیده و اوضاع نابسامان مردم مناطق زلزله زده و خرابی های آن بعد از 16 ماه همچنان پابرجاست .

گفتنی است رادیو و تلویزیون رژیم جمهوری اسلامی ایران و شبکه های اپوزیسیون های فارس خارج از کشور از همان روزهای ابتدایی زلزله به بایکوت اتفاقات و تلفات در زلزله آذربایجان پرداختند به طوری بعد از چند روز پس از زلزله،هنوز رادیو وتلویزیون ایران هیچگونه خبری در مورد زلزله در آذربایجان اعلام نکرده بود و بعد از گذشت یک هفته به پوشش چند روزه خبری منطقه پرداخته و نسبت به سکوت خود و عدم کمک رسانی های به موقع دولت سرپوش گذاشت.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read