آخرین خبرها

اردبیل :بیکاری در استان بالاتر از آمارهای دولت است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 اردبیل :بیکاری در استان بالاتر از آمارهای دولت است

Gunaz.tv

گوناز تی وی:در حالی که آمارهای ارائه شده از استان اردبیل آذربایجان جنوبی بسیار بالاتر از متوسط بیکاری در کشور ایران هستند، یک مسئول بلند پایه این استان از اشتباه بودن این آمار و بیشتر بودن آمار موجود خبر داده است.

به گزارش گوناز تی وی، پنجشنبه 22 اسفند 92 ،جواد زنجانی،فرماندار اردبیل در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار داشت:"‌ آمارهای اشتغال که در سال‌های اخیر ارائه شده هیچ پایه، اساس و سندیت ندارد چرا که اگر این آمارها درست بود ما امروز بیکاری کمتری را در استان شاهد بودیم".

وی تصریح کرد:" آمار واقعی در شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی وجود دارد و قرار نیست ما با آمارهای غلط ذهن مردم را منحرف کرده و یا بخواهیم افکار عمومی را فریب دهیم".

این مسئول در ادامه سخنانش تورم کمرشکن و بدهی‌های سنگین دولت گذشته را معضل جدی برای کشور ایران توصیف کرد.

زنجانی با اشاره به آمارهای غلط و کذایی از اشتغال در مرکز استان افزود:" اگر آماری که هر ساله مسئولان امر از ایجاد فرصت‌های اشتغال می‌زدند، ما امروز طبیعتاً بیکاری را نداشتیم در حالی که سیل بیکاران نشان می‌دهد که همه این آمار و ارقام‌ها غلط است".

وی با بیان اینکه به جای 72 میلیون ایرانی 77 میلیون نفر یارانه دریافت کرده و به هیچ وجه سهم صنعت و اشتغال از محل هدفمندی لحاظ نشده است، تصریح کرد:"با این روند نامناسب اجرای هدفمندی، ما در کشور دچار معضلات جدی در حوزه عمران و اشتغال شدیم به طوریکه کارگاه سازندگی دولت قبلی به کارگاه ورشکستگی تبدیل شد".

این در حالی است که پنجشنبه 24 بهمن ماه نیز محمدباقر بهشتی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان مشکین شهر اظهار کرده بود:" یکی از دلایل و عناصر اصلی در عقب ماندگی یک جامعه تخریب مناطق روستایی و از بین بردن منابع درآمدی در روستاها و مهاجرت بی رویه است که زمینه رکود و کاهش درآمد مردم را منجر شده است و  نرخ مهاجرت از مناطق روستایی استان اردبیل به شهرها از میانگین کشوری بالاتر است " .

بهشتی با تشریح اینکه استان اردبیل یکی از استان های مهاجر فرست محسوب شده و از این بابت در سال های اخیر ضربات مهلک به اقتصاد آن وارد شده است، افزوده بود:"با وجود توسعه و تقویت برخی زیرساخت ها در مناطق روستایی و خدمات دهی به آنها در حوزه آب، برق، گاز، تلفن و جاده روند مهاجرت شدت گرفته که این بیانگر این واقعیت است که اقتصاد روستایی نتوانسته پایدار بماند و مشکلات و نارسایی ها را برطرف کند".

 گفتنی است درصد مهاجرت از شهرهای آذربایجان جنوبی بالاتر از شهرهای جنگ زده ایران می باشد که حاصل سال ها تبعیض اقتصادی دولت ایران بر علیه ملت آذربایجان می باشد . این روند تاکنون تداوم داشته و سیاست های دولت روحانی نیز در تداوم تبعیض بر علیه ملت آذربایجان می باشد و تغییر خاصی در روند سیاست های دولت ایران بر علیه ملت آذربایجان جنوبی احساس نمی شود .

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read