آخرین خبرها

استاندار آذربایجان شرقی و مسئله ای با عنوان دشمن

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 استاندار آذربایجان شرقی و مسئله ای با عنوان دشمن

Gunaz.tv

گوناز تی وی: استاندار آذربایجان شرقی گسترش مواد مخدر در این ایالت را "کار دشمن" دانست و گفت: 72 درصد شهدای جنگ ایران-عراق در سن 16 تا 25 سالگی قرار داشتند و امروز، دقیقا همان رده سنی مورد تهاجم دشمن واقع شده و آن ها را معتاد کرده است.

گویا استاندار آذربایجان شرقی هم، پروپاگاندا و تبلیغات دولتی که خود بخشی از آن است را باور کرده است و بدین گونه می خواهد از زیر برنامه ریزی برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در آذربایجان شانه خالی کند.

او هم مانند دیگر مسئولان کشور، دروغ های دستگاه ایدئولوژیک خود را باور کرده است که یک دشمن خارجی، برای گسترش اعتیاد در میان جوانان اقدام کرده است. برای همین هم، جایگاهی برای خود و مجموعه های تحت فرمانش در مقابله با این پدیده و برنامه ریزی برای نجات جوانان جامعه نمی بیند و در ذهن خود می انیشد "وقتی دست دشمن در معتاد کردن جوانان جامعه در کار است، من کاری نمی توانم بکنم. همه چیز تقصیر دشمن است."

به گزارش گوناز تی وی، این در حالی است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی حاکمیت که مدعی هستند که همه فعالان اجتماعی، هویتگرا، مذهبی، سیاسی و ... را در داخل و خارج ایران زیر نظر دارند. این نهادهای امنیتی هزاران فعال اجتماعی را به اتهام "همکاری با دشمن" ذهنی و فرضی دستگیر، شکنجه و زندانی کرده اند اما هیچگاه در گزارش های این سازمان های امنیتی اعلام نشده است که کشور مشخصی در تولید و توزیع مواد مخدر در میان جوانان ایران نقش داشته یا دارد.

اگر ایران و دستگاه های امنیتی در مبارزه با مواد مخدر جدی باشند، بسیاری از مقام های ارشد حکومتی دستگیر و اعدام خواهند شد اما حاکمیت برای مبارزه با مواد مخدر جدی نیست و برای همین هم، واقعیت های موجود را نادیده گرفته و دشمن فرضی را علم کرده است تا مبارزه با مواد مخدر را منحرف کرده و تنها بخشی از جامعه را از خود راضی نگه دارد.

از طرف دیگر، ده ها هزار فروشنده خرده پای مواد مخدر، دستگیر، زندان و اعدام شده اند اما نه تنها دست دشمن مشخص خارجی  را قطع نکرده اند و از میزان تولید و توزیع مواد مخدر هم کاسته نشده، بلکه بر میزان تولید و توزیع آن افزوده شده است.

همین وضع نشان می دهد که تولید و توزیع کنندکان اصلی مواد مخدر در ایران، از حمایت دولت و حاکمیت برخوردارند و در مصونیت بسر می برند. همان طور که آقازاده های اقتصادی رقم های غیر قابل تصوری را می دزدند و چون از مصونیت برخوردار هستند، کسی معترضشان نمی شود،. دستگیر و زندانی هم نمی شوند.

 استاندار هم واقعا و مانند یک فرد نا آگاه پذیرفته است که آمریکا یا اسرائیل و یا هر دشمن خارجی که او می شناسد، "برای آلوده کردن قشر جوان عزم جدی دارد" او در ادامه گفته است: ما برای توسعه کشور به جونانمان نیاز داریم و دشمن، آگاهانه این قشر را هدف گرفته است."

بخشی از ملل ساکن در ایران، بخصوص ملت تورک آذربایجان هم با وی هم رای هستند و فکر می کنند که حاکمیت نژادپرست و فارسیست، دشمن ملل غیر فارس است و آگاهانه می خواهد فرزندان آنان را معتاد کرده و از چرخه فعالیت های سیاسی و اجتماعی و تولیدی بیرون براند.

 حاکمیت در ایران، پس از 35 سال، هنوز هم برای تحکیم پایه های قدرت خود به یک دشمن نیاز دارد تا با علم کردن آن دشمن، به ملل غیر فارس و البته مردم ناراضی فارس زبان در داخل اجازه ندهد تا حقوق اساسی خود از دولت و حاکمیت طلب کنند و آنان را تحت استعمار خود نگه دارند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read