آخرین خبرها

سهمیه بنزین نوروزی حذف شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سهمیه بنزین نوروزی حذف شد

Gunaz.tv
 

گوناز تی وی: بنا به اعلام وزارت نفت جمهوری اسلامی، از این به بعد، ایرانیان نمی توانند از سهمیه بنزین نوروی در روزهای اول سال نواستفاده کنند و این سهمیه که سال ها به صاحبان اتومبیل های خصوصی داده می شد، از این سال حذف می شود.

به گزارش گوناز تی وی، گر چه وزارت نفت اطمینان می دهد که انبارهای بنزین در همه شهرها و استان ها پر است اما دولت نمی خواهد ذخایر انبارهای خود را صرف گردش نوروزی مردم بکند.

از سال ها قبل، سیاست های اقتصادی ایران بر حذف سوبسیدهایی که روی انواع کالاها و خدمات به مردم پرداخت می شد، متمرکز شده بود. دولت احمدی نژاد، با پرداخت 44.500 تومان پول نقد به هر شهروند، در هر ماه، راه را بر حذف تدریجی سوبسیدها باز کرد.

برای حذف کامل سوبسیدها و حذف یارانه نقدی در مرحله بعدی، از مدت ها قبل  برنامه ریزی شده بود و دولت حسن روحانی مامور اجرای حذف کامل سوبسیدها و یارانه ها است تا حاکمیت را از زیر بار سنگین مالی رهایی بدهد.

طبق همین برنامه، قیمت بنزین، نفت، گاز، گازوئیل، مازوت، برق، آب، تلفن و ... به شدت افزایش خواهند یافت و این افزایش قیمت کالاها و خدمات دولتی به تصویب نمایندگان مجلس هم رسیده است و تا 300% هم خواهد رسید.

از طرف دیگر، دولت تلاش خواهد کرد تا با حذف پرداخت یارانه نقدی به گروه هایی از مردم که به دهک های مختلف تقسیم بندی شده اند، بار مالی خود را سبکتر کند.

این در حالی است که معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که باید سقف یارانه به جای 44.500 تومان در هر ماه، 15.000 تومان تعیین می شد و دادن آن مبلغ از اول کار اشتباه بوده است.

وی با اعلام این برنامه، اندیشه کاهش یارانه نقدی از 44.500 تومان به 15.000 تومان برای دهک های مورد نظر دولت و برنامه ریزان اقتصادی را به رسانه ها و طرفداران دولت رسانید تا ذهن مردم را برای اجرای آن برنامه ها آماده کنند.

بخشی از بار اقتصادی دولت، همین سهمیه نوروزی بنزین بود که دولت در چند سال گذشته به رانندگان می داد تا سفرهای نوروزی ارزان قیمتی داشته باشند و از طرف دیگر با این کار، مردم را به سفر تشویق کرده و به صنعت توریسم قوام می داد. اما دولت، دیگر نمی خواهد هزینه سفر یا توسعه توریسم را پرداخت کند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read