آخرین خبرها

شیوع بیماری قارچی در زندان مرکزی اورمیه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 شیوع بیماری قارچی در زندان مرکزی اورمیه

Gunaz.tv

گوناز تی وی:رژیم جمهوری اسلامی ایران از طرفی زندان ها را در آذربایجان جنوبی گسترش داده و از طرفی دیگر با ایجاد محیطی ناسالم و غیر بهداشتی،بیماری های مختلفی را به زندانیان تحمیل کرده است .

به گزارش گوناز تی وی، مدتی است در زندان مرکزی اورمیه بیماری قارچی شایع شده و ۶۰ درصد زندانیان یک بند به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بنا به گزارشی که هرانا اراده داده  از یک ماه پیش در زندان مرکزی اورمیه (دریا) نوعی بیماری قارچ پوستی شایع شده و نزدیک به ۶۰ درصد زندانیان بند ۱۵ به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مسئولین زندان برای برطرف کردن این بیماری که عموما در ناحیه کشاله ران بروز کرده اقدام به سم پاشی کل بندها کرده، ولی بیماری زندانیان همچنان ادامه دارد.

هم‌چنین از وزارت بهداشت و درمان کل کشور نیز برای بررسی نوع قارچی که در این زندان اپیدمی شده مراجعه کرده‌اند، اما تا این لحظه کاهشی در مبتلایان صورت نگرفته است و زندانیان این زندان میگویند بیماری به سایر بندها هم سرایت کرده است.

لازم به ذکر است مسائل بهداشتی بسیاری از زندان های دیگر در ایران به هیچ عنوان رعایت نمی شود،در ماه های قبل نیز گزارشاتی از زندان هایی چون اوین و زندان مرکزی تبریز مبنی بر غیربهداشتی بودن محیط زندان ارائه شده است .

گفتنی است رژیم ایران در کنار شکنجه های روحی و جسمی مختلف،با سلب آرامش زندانیان در داخل زندان ها رفتارهای عذاب آور خود را به زندانیان تحمیل می کند که یکی از این ترفندها نیز بسط محیطی غیر بهداشتی در زندانهاست .

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read