آخرین خبرها

معاون وزارت کار: خرید و فروش و تجاوز جنسی به کودکان بدون شناسنامه در تهران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 معاون وزارت کار: خرید و فروش و تجاوز جنسی به کودکان بدون شناسنامه در تهران

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: معاون وزارت کار از خرید و فروش کودکان بدون شناسنامه در تهران و تجاوز جنسی با آن ها خبر داد و این پدیده غیر انسانی را "تلخ" نامید.

به گزارش گوناز تی وی، ایران به بسیاری از کنوانسیون های حقوق زبانی، حقوق زن، حقوق کودک، محیط زیست و ... پیوسته است و در سطح بین المللی ژست های مترقی و انسان دوستانه می گیرد اما در عمل و در سطح داخلی، همه مفاد این کنوانسیون های بین المللی را به زیر پا می گذارد و به خواست مردم در داخل و در سطح بین الملل بی توجه است.

حقوق و خواست زبانی و فرهنگی ملت 30 میلیون نفری آذربایجانیان به زور پایمال می شود و افرادی که با توصل به قانون اساسی ایران، حقوق بشر و کنوانسیون های حقوق کودک و حقوق فرهنگی و زبانی و ... در پی کسب حقوق خود هستند، دستگیر، شکنجه و زندانی می شوند. جالب است که فعالان حقوق بشر و پان ایرانیست ها، این موارد را همانند حاکمیت نمی بینند و اعتراض نمی کنند.

یکی از این موارد حقوق کودک در ایران است. با آن که بیش از 25 سال است که خبرنگاران در رابطه با پدیده "کودکان خیابانی" و "خرید و فروش آن ها" و " استثمار کودکان در کارگاه ها و کارهای سنگین" . همچنین تجاوز با آن ها مطالبی را منتشر کرده اند، اما مقام های ایرانی اهمیتی به آن نمی دهند.

اما در پی مذاکرات ایران با 1+5 که به مسایل حقوق بشر هم کشیده است، محمدتقی حسینی؛ قائم مقام وزارت "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" به این معضل اجتماعی اذعان کرده و گفته است: "پدیده کودکان خیابانی یکی از معضلات امروز ما است و اگر بخواهیم چشمانمان را بر روی این معضل ببندیم یا رویمان را برگردانیم، باز هم جلوی چشمان ما ظاهر می شود"

وی بعنوان یک مقام رسمی ایران، برای اولین بار تصدیق می کند که "کودکانی پس از تولد، از زایشگاه ها دزدیده می شوند." 

او کودکان کار و خیابانی را به 3 دسته تقسیم کرده و می گوید: این کودکان دزدیده شده، پس از سه سالگی به کار در خیابان ها مجبور می شوند.

معاون وزیر رفاه اجتماعی "فقر" را عامل اصلی می داند که کودکان را در بین 6- 14 سالگی به کار خیابانی در محلات فقیر نشین تهران  می کشاند .

دسته سوم کودکانی هستند که فروخته می شوند. از این کودکان در اقدام های خلاف قانون و عرف اجتماعی مانند سرقت، کیف زنی و ... در خیابان ها استفاده می شود.

این مسئول ایرانی، بعد از سال ها، گزارش های جسته و گریخته خبرنگاران را تایید کرده و می گوید: اگر چه خرید و فروش کودکان رسمی نیست و جای رسمی برای خرید و فروش کودکان وجود ندارد، اما این خرید و فروش انجام می گیرد.

قائم مقام وزارت تعاون، نقش دولت در اجتماع را فراموش کرده و این پدیده اجتماعی را این گونه توجیه می کند که  "این کودکان به دلیل فقر خانواده هایشان، در اختیار دیگران قرار می گیرند و این پدیده از بدو زایمان، به ویژه در معتادانی که به مواد مخدر خطرناک مانند شیشه معتاد هستند، وجود دارد و آن ها حتی با مبلغ خیلی کم حاضر می شوند کودکانشان را بفروشند" 

قائم مقام وزارت تعاون جمهوری اسلامی از یک جنبه دیگر نقض حقوق کودکانی که قادر به دفاع از خود نیستند و در محل کار یا خانه ها به آن ها تجاوز جنسی می شود، هم سخن گفت و افزود: «تعرض جنسی» به این دسته از کودکان، بخصوص به دختر بچه ها، تاسف بار است

او یکی ار محلات فقیر نشین آمریکایی را الگوی تغییرمعلات فقیر نشین در ایران اعلام کرده و افزود: "منطقه «هارلم» در سال ۱۹۹۰ میلادی از خطرناک ترین منطقه های آمریکا بود و کسی جرات رفتن به آن جا را نداشت، ولی در سال ۲۰۱۰ میلادی، شهردار هارلم با استفاده از حمایت کارخانه های بزرگ و تولیدی ها، برای آن جا سرمایه گذاری و آن جا را ساماندهی کرد، طوری که هارلم امروز با هارلم آن روز بسیار متفاوت است"

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read