آخرین خبرها

انتقال سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده به زندان اردبیل

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 انتقال سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده به زندان اردبیل

Gunaz.tv

گوناز تی وی: پس از چندین روز بی خبری از وضعیت سلامتی و محل بازداشت دو تن از فعالین مدنی آذربایجانی به نام های سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده، خبر می رسد که ایشان شنبه شب به زندان اردبیل منتقل شده اند.

به گزارش گوناز تی وی، شب شنبه 17 اسفند ماه، دو تن از فعالین مدنی ساکن پارساباد که پس از بازداشت در آستانه روز جهانی زبان مادری، چندین روز بی خبری از مکان بازداشت و وضعیت سلامتی ایشان نگرانی فراوانی بین افراد خانواده و نزیدیکان این دو بوجود آورده بود، به زندان مرکزی اردبیل منتقل شدند.

سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده، فعالین مدنی-دانشجویی ساکن پارساباد مغان، حین توزیع برگه هایی در باب روز جهانی زبان مادری بازداشت شدند. شاهدان عینی گزارش داده اند که آنها در هنگام دستگیری به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته اند .

گفته ها حاکی است بازپرس سعید، وی را چنان کتک زده است که سعید از ناحیه صورت، سر و چشم دچار آسیب شدید شده و تا زمان بهبود نسبی کبودی سر و صورت وی از ملاقات او توسط خانواده اش جلوگیری شده و حتی از انتقال دوباره سعید به دادگاه نیز امتناع ورزیده اند.

در تنها گفتگوی تلفنی سعید با پدرش سعید تنها به محل بازداشت خود اشاره کرده و گفته  است" چشمانم را بسته اند و به مرا به هر سوی می کشند 

گفتنی است  سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده، که در دانشگاه پیام نور شهرستان گرمی به تحصیل مشغولند دوشنبه شب 28 بهمن ماه توسط ماموران اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان پارساباد بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تیروی انتظامی منتقل شدندایشان سپس تحت شدیدترین شکنجه های مامورین نیروی انتظامی قرار گرفته و صبح  روز سه شنبه به اداره اطلاعات منتقل شده اند که در آنجا نیز مورد شدیدترین فشارهای جسمی و روحی برای اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته اند. بنا به گزارشات رسیده به گوناز تی وی،این دو فعال مدنی آذربایجانی بعد از قرار گرفتن تحت شکنجه های شدید ماموران نیروی انتظامی، با دست و پای زنجیر شده به اداره اطلاعات منتقل شده اند. در اداره اطلاعات نیز این دو فعال تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته اندسپس این دو فعال مدنی ساعت 12:30 روز سه شنبه 29 بهمن ماه از اداره اطلاعات به دادگاه منتقل شده اند که به دلیل قبول نکردن اعتراف اجباری دوباره به وزارت اطلاعات برای اخذ اعتراف اجباری منتقل شده اند .

این دو فعال مدنی-دانشجویی ساکن پارساباد روز چهارشنبه 30 بهمن ماه، با دستبند و پابند به شیوه ای غیر انسانی و تحقیرآمیز همچون مجرمان جرایم خطرناک به شعبه یک دادگاه پارساباد انتقال یافتند. پس از بازجویی و ایراد اتهامات واهی به این فعالین مدنی و با عدم قبول اتهامات واهی از سوی ایشان، قاضی قرار بازداشت این دو را صادر نمود. این فعالین مدنی سپس برای اخذ اعتراف اجباری با استفاده از شیوه های غیر انسانی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در جنب زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بودند.

روز چهارشنبه 7 اسفندماه نیز یکی از مسئولین زندان به پدر  سعید حسینی گفته که پس از یک روز ماندن در اینجا فرزندتان را به مکان نا معلومی انتقال داده‌اند.

اکنون بیش از 20 روز از بازداشت دو فعال مدنی آذربایجانی به اسامی سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده می گذرد و خانواده های این دو فعال علی رغم تلاش های بسیار و مراجعات مکرر به نیروهای انتظامی استان اردبیل،هنوز نتوانسته اند اطلاعات دقیقی از محل نگهداری ایشان بگیرند . خانواده این دو فعال مدنی به دلیل نگرانی وافر خود بارها به مراجع امنیتی و قضایی مربوطه مراجعه نموده اند، اما عدم پاسخگویی مسئولین بر نگرانی ایشان افزوده است.

ابتدا ماموران تایید کرده بودند که سعید حسینی در زندان اردبیل نگهداری می شود اما یک هفته بعد به هنگام مراجعه والدین سعید حسینی به نیروی انتظامی استان اردبیل، این مسئله از طرف خود نیروهای انتظامی تکذیب شده است و ماموران انتظامی ادعا کرده اند که وی در زندان اردبیل نیست .

والدین ناصر عبدالحسین زاده،دیگر فعال بازداشت شده آذربایجانی نیز گفته اند که اطلاعی از وضعیت  فرزندشان ندارند و نیروی انتظامی نیز از ارائه اطلاعاتی مبنی بر محل نگهداری وی سر باز می زند.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read