آخرین خبرها

بسته تحریمی جدید بر علیه ایران در سنای آمریکا

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 بسته تحریمی جدید بر علیه ایران در سنای آمریکا

Gunaz.tv

گوناز تی وی : با اینکه دولت حسن روحانی عقب نشینی محسوسی را نسبت به مواضع دولت قبلی اتخاذ کرده است و نرمش های اجباری بسیاری را برای رضایت غرب از برنامه اتمی ایران انجام داده است اما بسیاری ها غقب نشینی های ایران را زیرکانه و البته فریبکارانه می دانند و ضرورت تصویب تحریمات جدید بر علیه ایران را بازگو کرده اند .

به گزارش گوناز تی وی،سه شنبه 6 اسفند ماه 92 ، سناتورهای جمهوری خواه در کنگره آمریکا تلاش دوباره ای برای رای گیری در مورد یک بسته تحریمی جدید بر علیه ایران آغاز کرده اند که ناشی از بی اعتمادی آنان به برنامه های اتمی ایران می باشد، اما دولت اوباما همچنان بر مسئله عدم وضع تحریم های جدید بر علیه ایران مخالف است . به گزارش خبرگزاری رویترز، سناتور «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که سناتورهای حزب وی قصد دارند این بسته تحریمی جدید علیه ایران را به عنوان یک ماده الحاقی به یک لایحه مربوط به نظامیان پیشین آمریکایی اضافه کنند. "میچ مک‌کانل" با بیان این‌که "چندین ماه است سعی داریم بحث و رای‌گیری در مورد این لایحه تحریمی را به اجرا بگذاریم" به خبرنگاران گفت که زمان تصویب در مورد این لایحه اهمیت بسیار زیادی دارد. حمایت‌کنندگان از اِعمال تحریم‌های جدید می‌گویند که بسته تحریمی مضاعف می‌تواند با تحت فشار گذاشتن ایران در جریان مذاکرات اتمی، نتایج بهتری را برای این مذاکرات در پی داشته باشد. لایحه یادشده که در ماه دسامبر ارائه شده از حمایت ۵۹ سناتور از میان ۱۰۰ سناتور آمریکایی برخوردار است که در این میان، ۱۶ تن از سناتورهای حامی این لایحه نیز از حزب دمکرات هستند. تنظیم‌کنندگان اصلی لایحه مربوط به بسته تحریمی مضاعف علیه ایران، "رابرت منندز"، سناتور دموکرات از نیوجرسی، و "مارک کرک"، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی هستند. رای‌گیری برای تصویب این لایحه، ماه پیش به حالت تعلیق درآمد و "هری رید"، رهبر دمکرات‌ها در سنا روز سه‌شنبه نیز تاکید کرد که هم‌چنان با به رای گذاشتن این لایحه موافق نیست. ایران که تحت تاثیر تحریم ها با شرایط اقتصادی بسیار دشواری قرار دارد و مردم این کشور در شرایط بسیار ضعیف اقتصادی قرار دارند نیز گفته است در صورتی که لایحه کنگره تبدیل به قانون شود از مذاکرات هسته‌ای کناره خواهد کشید. ایران و گروه ۱+۵ روز سوم آذر برای کاستن از نگرانی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و هم‌زمان با آن کاستن از فشار تحریم‌ها بر ایران به توافقی موقت دست یافته اند که همین مقدار از توافقات هم می تواند در آینده ای نزدیک برچیده شود و تحریم ها بر علیه ایران بیشتر از قبل شود . در حال حاضر مذاکرات برای دست‌یابی به توافقی نهایی در جریان است. قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ روز 26 اسفند در وین برگزار می شود.  گفتنی است حسن روحانی پیشتر از اراده ایران برای رسیدن به توافقات با 5+1 خبر داده بود که این مسئله گویا ادعای بیش نبوده و بی اعتمادی ها به ایران همچنان وجود دارد،به طوری که نه تنها اعتمادی بین جمهوری خواهان آمریکا به برنامه اتمی ایران ایجاد نشده بلکه صدر اعظم آلمان نیز ایران را تهدیدی برای اروپا خوانده است که میزان این بی اعتمادی را تا حدودی مشخص می کند و روند بی فایده مداکرات و احتمال تصویب تحریم های جدید بر علیه ایران را می توان پیش بینی کرد .

لازم به ذکر است بی توجهی مسئولین رژیم ایران به وضعیت اقتصادی مردم نیز قابل تامل بوده و وضع تحریم های جدید بر علیه ایران،مردم ساکن این کشور را بیش از پیش به سمت فقر هدایت خواهد کرد .

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read