آخرین خبرها

تهران:اجازه استفاده از حق تماس تلفنی برای فعالین بازداشت شده

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 تهران:اجازه استفاده از حق تماس تلفنی برای فعالین بازداشت شده

Gunaz.tv

گوناز تی وی:4 فعال مدنی آذربایجانی که روز 2 اسفند در نسیم شهر-تهران بازداشت و روز گذشته به زندان اوین منتقل شده اند،حق تماس تلفنی با خانواده هایشان را خواهند داشت .

به گزارش گوناز تی وی، چهارشنبه 7 اسفندماه 92 ، 4 تن از فعالان مدنی آذربایجان به اسامی علیرضا فرشی،اکبر آزاد،منصور فتحی و اسرافیل سلطانیان که روز گذشته به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند، با صدور اجازه از طرف  قاضی مربوطه حق تماس تلفنی با خانواده هایشان را خواهند داشت .

این 4 فعال مدنی آذربایجان روز 2 اسفند ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت شده بودند و روز گذشته قرار تمدید بازداشت به مدت 10 روز برای هر یک از آنان صادر شده و این سه فعال به بند 206 زندان اوین منتقل شدند .

 علیرضا فرشی از فعالین مدنی با سابقه آذربایجانی به دلیل ضرب و شتم ماموران ، جراحت شدیدی از ناحیه سر برداشته بود و   وضعیت جسمانی وی در روزهای گذشته نامناسبی اعلام شده بود. بر اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی، چند ناحیه از سر این فعال مدنی به شدت جراحت برداشته است .

گفتنی است مراسمات بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در شهرهای مختلف آذربایجان طی روزهای گذشته با هجوم ماموران امنیتی و انتظامی ایران مواجه شده و ده ها تن طی روزهای گذشته بازداشت شده اند. 2 اسفند نیزطی مراسمی که در منزل یکی از فعالین مدنی نسیم شهر تهران به نام منصور فتحی برگزار می شد، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به فعالین مدنی حمله کرده و پس از درگیری با ایشان تعدادی از فعالین مدنی را بازداشت نموده بودند.

لازم به ذکر است همچنین روز 1 اسفند ،مراسمی که در شهر اهر با حضور فعالین شناخته شده آذربایجانی برگزار شده بود با مداخله ماموران امنیتی رژیم نژادپرست ایران مواجه شده و قریب به 100 نفر از فعالین مدنی آذربایجان بازداشت شده بودند .

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read