آخرین خبرها

مهدی کوخیان آزاد شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مهدی کوخیان آزاد شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مهدی کوخیان از زندان مراغه آزاد شد. این فعال مدنی که پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خود بازداشت و مورد تهدید و ارعاب واقع شده بود، در طی دوره حبس خود نیز بارها مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفته بود.

به گزارش گوناز تی وی، مهدی کوخیان فعال مدنی ساکن ملکان که به دلیل کمک رسانی به زلزله زدگان قره داغ بازداشت و با اتهامات واهی روانه زندان شده بود، یکشنبه 4 اسفند ماه از زندان مراغه آزاد شد. این فعال مدنی که پیشتر در تاریخ 4 دی ماه سال جاری با ضرب و شتم ماموران امنیتی از زندان مراغه به زندان مرکزی تبریز منتقل شده و به دلیل ایرادات حقوقی از سوی دادستانی تبریز دوباره به زندان مراغه بازگردانده شده بود، بار دیگر در تاریخ 9 دی ماه به قرنطینه زندان مرکزی انتقال یافته بود. این انتقال همراه با ضریب و شتم شدید وی از سوی ماموران زندان بوده است. روز یکشنبه 15 دی ماه نیز ماموران امنیتی مهدی کوخیان را همراه با دستبند و پابند سوار اتوبوس همگانی شرکت واحد تبریز نموده و در جلوی انظار عمومی به وی توهین نمودند. ماموران امنیتی برای انتقال وی به دادگستری ملکان (ملیک کندی)، بارها وی را سوار خودروهای عمومی نموده و در سطح شهر تبریز گردانده و پس از تحقیر فراوان به دادگستری ملکان و سپس زندان مراغه منتقل نمودند.

گفتنی است از اولین ساعات عصر 21 مرداد ماه سال 91، مهدی کوخیان پس از وقوع زلزله قره داغ به کمک زلزه زدگان شتافت. بر این اساس این فعال ملی-مدنی جوان، بیش از 2 میلیارد ریال کمک های نقدی مردم ملک کندی را برای کمک رسانی به زلزله زدگان جمع آوری نموده بود.

گفتنی است شنبه 4 شهریور ماه سال 91، مهدی کوخیان به دلیل کمک به زلزله زدگان قره داغ از سوی ماموران اداره اطلاعات ملکان (ملک کندی) به شدت ضرب و شتم و سپس بازداشت شد.

یک هفته بعد وی با وثیقه 300 میلیونی آزاد گردید. در همین اثنا، طی دادگاهی که هیچ کدام از موازین قانونی در آن رعایت نشده بود، این فعال مدنی مورد محاکمه قرار گرفت و مغازه وی نیز به طور غیر قانونی به مدت 45 روز پلمپ شد. دلیل این امر کمک های فراوان وی به زلزله زدگان قره داغ بود.

دوشنبه 11 دی ماه، این فعال مدنی راس ساعت 18 عصر از سوی ماموران اداره اطلاعات تبریز در شهرستان ملکان بازداشت و پس از 7 روز بازداشت غیر قانونی و ضرب و شتم در اداره اطلاعات تبریز به زندان مراغه منتقل گردید. چهارشنبه 14 فروردین ماه حکم مهدی کوخیان که در سوم اسفند ماه سال 91 تنظیم شده بود به وی ابلاغ شد. این حکم که از سوی قاضی داورنیا، قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه تنظیم شده بود مهدی کوخیان را به یک سال حبس تعزیری محکوم نمود. وی در اعتراض به حکم صادره و شرایط وخیم زندان، روز 19 اسفند اقدام به اعتصاب غذا نمود و به دلیل مقاومتش، مسئولین غذایی مدتی بعد وی را با وثیقه 400 میلیونی آزاد نمودند.

اما این آزادی طولی نکشید و این فعال مدنی جوان روز شنبه 4 خرداد ماه سال 92 دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ضرب و شتم شدید به زندان مراغه منتقل گردید و دوباره به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این درحالی است که این بار هیچ استنادی برای صدور حکم از سوی قاضی صورت نگرفته بود. مهدی کوخیان به شدت از ناحیه کلیه راست و نیز دستگاه گوارشی در عذاب بود و علی رغم این بیماری های شدید، مسئولین زندان اجازه درمان مناسب را به وی نمی دادند.

گوناز تی وی

R.C

 

اخبار منتخب

Most Read