آخرین خبرها

70 درصد واحد های تولیدی اردبیل در تعطیلی و رکود به سر می برند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 70 درصد واحد های تولیدی اردبیل در تعطیلی و رکود به سر می برند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: تعطیلی واحد های صنعتی و تولیدی در استان های آذربایحان حنوبی در 10 سال اخیر به بالاترین حد خود جهش یافته است و این مسئله تاثیر به سزایی در افزایش بیکاری داشته است . این در حالی است که دولت ایران با این حال که هیچ حمایت اقتصادی از استان های آذربایجان جنوبی به ویژه اردبیل نمی کند اما بهر ه برداری و تاراج منابع زیرزمینی این استان از جمله نفت را در دستور کار خود قرار داده است .

به گزارش گوناز تی وی ،یکشنبه 4 اسفند ماه 92،رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی 70 درصد از واحدهای تولیدی استان و تداوم وعده های دروغین دولت ایران مبنی بر رفع مشکلات این چنینی استان های آذربایجان جنوبی، گفت: "با تدبیر استاندار اردبیل و مسئولان امر تلاش بر این است تا تعطیلی و رکود ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل برطرف شود"

حسین پیرمؤذن اظهار کرد:" ظرفیت ها و توانمندی های بخش خصوصی در سال های اخیر به جای بهره وری بیشتر و افزایش تولید دچار برخی چالش هایی شده که اگر می خواهیم این چالش ها را از بین ببریم راه چاره جز تسهیل بسیاری از قوانین و مقررات و بخش نامه های دست و پاگیر نیست".

نایب رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به اینکه علاوه بر محدودیت های خارجی به خاطر تحریم ها، موانع داخلی، شعارهای بدون عمل، افراط و تفریط ها و بی تدبیری تیم اقتصادی دولت گذشته بر دامنه مشکلات اقتصادی کشور ایران افزوده است، گفت:" در برخی از حوزه ها ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد کشور ایران وارد شده است".

 اخیرا نیز کمال الدین پیرموذن نماینده استان اردبیل در خلال جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نمین با اشاره به کمبود اعتبارات اعطایی دولت به استان اردبیل گفته بود: "بیشترین حد تخصیص اعتبارات دولتی برای پروژه های عمرانی در سال جاری 30درصد بوده است و ما امید داریم که میزان تخصیص اعتبارات در سال آینده از طرف دولت بیشتر شود".

روند موجود بیکاری را به شدت در استان اردبیل افزایش داده است به گونه ای که پیرمؤذن با اشاره به وضعیت تاسف بار اشتغال در این استان،میزان بیکاران واجد شرایط اشتغال در این استان را 65 هزار نفر خوانده و ابراز امیدواری کرده بود که دولت سرمایه گذاری ها و اشتغال زایی های مناسبی برای کاهش میزان بیکاری 65 هزار نفری در این استان انجام دهد .

لازم به ذکر است نماینده دست نشانده و خودفروخته پارسآباد مغان حبیب برومند،در هفته های گذشته در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های عمرانی و خدماتی در پارس‌آباد از آغاز استخراج و اکتشاف نفت مغان خبر داده بود،که این مسئله می تواند نقطه عطف دیگری بر مسئله تاراج منابع استان اردبیل و سرمایه گذاری آن در مناطق فارس نشین باشد و نه تنها این مسئله مشکل بیکاری در این استان را جل نخواهد کرد، باید منتظر استخدام نیروی غیر بومی و فارس در این پروژه ها را نیز بود.

گفتنی است رسیدگی به مشکلات بیکاری جوانان اردبیلی هرگز در دستور کار دولت قرار نگرفته و نه تنها امیدی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیست، این واحدها و صنایع یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و یا به سمت ورشکستگی در حال حرکت هستنند که این مسئله در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و سیر صعودی دارد .

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read